XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Niemieckie samochody pożądane przez chińskich klientów

Niemieckie samochody pożądane przez chińskich klientów
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Chińczycy preferują samochody producentów zagranicznych. Chęć zakupu aut europejskich w 2012 r. wyraziło 35 proc. badanych, co stanowi wzrost o 10 punktów proc. wobec 2009 r. Odsetek chętnych na zakup aut japońskich spadł w tym czasie z 32 do 24 proc.

Wnioski te wynikają z najnowszych badań amerykańskiej firmy JD Power, przeprowadzonych w br. w całych Chinach. Na potrzeby badań rynek podzielono na 11 regionów i wzięto pod uwagę 52 producentów, dostarczających 171 modeli samochodów.

Największe zmiany w preferencjach dotyczą samochodów marek europejskich. Około 32 proc. mieszkańców wielkich chińskich miast zadeklarowało chęć zakupu aut marek niemieckich, samochody pozostałych marek europejskich wykazują stałą tendencję wzrostową w preferencjach ujawnionych w badaniach.

Analityk rynku samochodów luksusowych z JD Power Asia Pacific, Lou Shaobo, uważa, że "nabywcy samochodów luksusowych biorą przede wszystkim pod uwagę jakość wykonania, bezpieczeństwo, osiągi i znaczenie marki. W segmencie samochodów klasy średniej, głównym czynnikiem wyboru poza jakością, bezpieczeństwem i osiągami jest cena. Producenci próbują zmotywować klientów do zakupu aut znanej marki, ale ich wpływ na ostateczną decyzję jest mało znaczący."

Na potrzeby badania JD Power wprowadził specjalną punktację siły przyciągania marki. W tym rankingu przy maksymalnej ocenie 1000 punktów najwyższe miejsce zajęło BMW (705 pkt), drugi jest Mercedes Benz (696 pkt), a na trzecim miejscu znalazło się Audi (664 pkt).

Nadal brak natomiast poprawy koniunktury u chińskich producentów samochodów osobowych. W maju zanotowano kolejny spadek ich produkcji o 3,3 proc. Jednocześnie wielkie zyski zanotowali zagraniczni producenci. Niemieckie koncerny zwiększyły produkcję aut w Chinach o 20 proc., a Japończycy - o 10 proc.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Niemieckie samochody pożądane przez chińskich klientów

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!