PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Niepewny los fabryki silników w Tychach

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
06-03-2017 12:03
Niepewny los fabryki silników w Tychach
Fot. mat. pras.

Zmiany, które przyniesie przejęcie Opla przez koncern PSA będą rozłożone na lata. Obecnie najwięcej obaw może powodować los fabryki silników w Tychach, bo miała się w niej rozpocząć produkcja diesli, a takie silniki PSA także produkuje, co prowadziłoby do wewnętrznej konkurencji - mówi Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar

Przejęcie Opla przez koncern PSA to już pewnik. Co przyniesie ta transakcja?

Czytaj więcej: PSA kupiło od General Motors firmę Opel
- Z punktu widzenia klientów nie należy się spodziewać szybkich i drastycznych zmian. Powiązania, jakie mają nastąpić pomiędzy PSA a Oplem w dziedzinach produkcji, projektowania czy księgowości muszą zająć trochę czasu.

Obydwa koncerny mają doświadczenia wspólnej pracy, bo produkowały razem samochody, ale integracja dwóch koncernów to znacznie bardziej skomplikowany i czasochłonny proces.

Czego mogą się spodziewać pracownicy zakładów Opla?

– Na razie nie należy się spodziewać dużych zmian. Ten problem może się pojawić wraz z tworzeniem wspólnego portfolio modelowego, opartego o wspólne podzespoły. Na obecnym etapie największe problemy dotyczyły zakładów w Wielkiej Brytanii, ale na razie uzyskały one gwarancję zatrudnienia.

Na razie Opel ma stosunkowo młodą gamę modeli, a w tym roku wchodzi na rynek kolejny – nowa Insignia. Poważne zmiany mogą spowodować dopiero przyszłe modele, opracowywane wspólnie. Będą to już samochody oparte o wspólne podzespoły, których produkcja ma przynieść szereg synergii. Wówczas modele 4 marek będą wyjeżdżały z tej samej fabryki. Na tym etapie będą się decydowały losy poszczególnych zakładów.

Pytanie co z silnikami, a pod tym względem zwłaszcza z zakładem w Tychach, który obecnie nie pracuje, ale jest modernizowany z myślą o nowej produkcji. Mają tam powstawać nowe silniki wysokoprężne, tymczasem koncern PSA ma szeroką gamę własnych diesli. To dobre silniki, wykorzystywane także przez wiele innych marek. Może więc w tym wypadku grozić jakaś wewnętrzna konkurencja.

Co jeszcze może wpłynąć na losy zakładów?

– Wiele zależy też od tego, jak bardzo w ekonomiczne wybory będzie wkraczała polityka. Chodzi nie tylko o napięcia na linii Paryż – Warszawa po rezygnacji z kontraktu na Caracale, ale także np. Brexit i ewentualne wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Może być wiele czynników wpływających na ostateczną liczbę i lokalizację zakładów.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 568 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

784 838 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP