Japońska spółka Nissan Motor zapowiedziała nowego SUV-a Terra i ujawniła plan zwiększenia do 2022 roku sprzedaży lekkich samochodów dostawczych o ponad 40 proc. w stosunku do ubiegłego roku fiskalnego - podała w poniedziałek agencja Kyodo.
Firma spodziewa się, że w osiągnięciu celów (między innymi podniesienia sprzedaży ze 119 mld do 154 mld dolarów, a także podniesienia marży zysku z 5 proc. do 8 proc.) pomogą jej nowe premiery i dalszy rozwój lekkich samochodów dostawczych. Zapowiedziany w poniedziałek nowy SUV Nissan Terra trafi do sprzedaży w Chinach jeszcze wiosną tego roku.
Sześcioletnia strategia "Nissan M.O.V.E. to 2022" jest pierwszym planem średniookresowym firmy od czasu wykupienia przez Nissana 34 proc. akcji w Mitsubishi Motors, w wyniku którego ta ostatnia spółka dołączyła do kierowanego przez Carlosa Ghosna sojuszu Nissana z francuskim Renault.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nissan chce zwiększyć sprzedaż lekkich samochodów dostawczych o 40 proc.