PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nissan walczy o utrzymanie rentowności

Autor: Puls Biznesu
08-05-2009 09:05

Priorytetem Nissana na ten rok jest utrzymanie rentowności. Jak czytamy w "Pulsie Biznesu", japoński producent w tym celu tnie budżety, wstrzymuje podwyżki i przesuwa premiery aut.

Pod nóż podszedł budżet marketingowy. Firma twierdzi, że mowa jest o obniżce rzędu 15-20 proc., zgodnie z tym, jak skurczył się cały rynek reklamowy. Firma tradycyjnie tnie też koszty administracyjne i ogranicza podróże służbowe. Obniżek pensji nie będzie, ale podwyżek również.
Jak czytamy w "PB", w obawie o wahania kursów walut Nissan (na świecie i w Polsce) przesunął na przyszły rok premiery nowych modeli. Szef Nissana w Polsce przypomina, że w grę wchodzi m.in. model Pixo, robiony wspólnie z Suzuki. Innych nazw aut, których premiery przesunięto, nie ujawnia.

Dla planu obrony rentowności nie brakuje zagrożeń. O wiele trudniejszy niż w przypadku aut osobowych będzie rynek aut użytkowych (LCV), z którym firma wiązała duże nadzieje. Nissan liczy się m.in. z załamaniem sprzedaży pick-upów. Mimo dobrego pierwszego kwartału, poziom zamówień na te auta spadł o 80 proc., a w tym segmencie Nissan jest liderem.

W całym roku fiskalnym Nissan chce sprzedać około 1000 pojazdów użytkowych (spadek o ponad 50 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 596 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

798 535 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP