XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Nissan zainwestuje w Chinach 9,5 mld dolarów m.in. w auta elektryczne

Nissan zainwestuje w Chinach 9,5 mld dolarów m.in. w auta elektryczne
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Nissan Motor poinformował w poniedziałek, że do 2022 roku zainwestuje w Chinach 60 mld juanów (ok. 9,5 mld USD). Japoński koncern chce za pośrednictwem spółki joint venture z chińską grupą Dongfeng Motor wprowadzić na rynek 20 nowych modeli aut elektrycznych.

  • Nissan planuje do 2022 roku zwiększyć sprzedaż samochodów w Chinach o 70 proc. w porównaniu z rokiem 2017, do 2,6 mln sztuk rocznie.
  • Duża część tego wzrostu ma przypaść na auta elektryczne - powiedział dziennikarzom w Pekinie szef chińskiego wydziału Nissana Jun Seki.
  • W planie jest stworzenie ponad 40 nowych modeli aut, z czego połowa ma mieć napęd elektryczny. Sześć nowych modeli ma wejść na rynek do 2019 roku pod markami Nissan, Dongfeng Motor Group oraz należącej do niej Venucia - podał japoński tygodnik "Nikkei Asian Review".

Według Bloomberga Nissan upatruje w Chinach szansy na rozwój w obliczu zastoju na rynku amerykańskim oraz słabnącego popytu w Japonii. Wcześniej zwiększenie inwestycji w Chinach ogłosiły m.in. Volkswagen, General Motors, Honda i Toyota.

Chiny, które są największym rynkiem motoryzacyjnym świata, prowadzą kampanię stopniowego odchodzenia od samochodów spalinowych na rzecz aut napędzanych tzw. nowymi energiami.

Zgodnie z ogłoszonymi we wrześniu ub.r. kwotami, od 2019 roku krajowe i zagraniczne firmy motoryzacyjne będą musiały osiągnąć odpowiednią liczbę punktów, odpowiadającą 10 proc. całkowitej liczby aut sprzedanych w Chinach, a w przeciwnym razie zmuszone będą do zakupu dodatkowych pozwoleń lub zostaną ukarane grzywną. W 2020 roku próg ten zostanie podniesiony do 12 proc. Punkty będą związane z produkcją pojazdów o niskich emisjach spalin, przy czym liczba punktów przyznawanych za każde ekologiczne auto będzie uzależniona m.in. od zasięgu pojazdu. Kwoty będą dotyczyły wszystkich firm, które sprzedają w Chinach ponad 30 tys. pojazdów rocznie.

Pierwotnie system miał wejść w życie już w tym roku, ale chińskie ministerstwo przemysłu i technologii informacyjnej zdecydowało się odroczyć jego wprowadzenie do roku 2019.

Volkswagen zapowiedział wcześniej, że wspólnie z partnerami zainwestuje w Chinach w technologię aut o niskich emisjach 10 mld euro. Ford z kolei informował, że razem ze swoim chińskim partnerem Anhui Zotye Automobile wyda 5 mld juanów (blisko 800 mln USD) na przygotowanie produkcji i sprzedaży w Chinach małych samochodów elektrycznych.

Jak podaje "Nikkei", joint venture Nissana i Dongfeng Motor sprzedało w ubiegłym roku w Chinach 1,52 mln pojazdów - o 12 proc. więcej niż w roku poprzednim. Wyprzedziło tym samym południowokoreański koncern Hyundai Motors i awansowało na trzecią pozycję na chińskim rynku motoryzacyjnym. Liderami są niemiecki Volkswagen i amerykański General Motors, które sprzedały w ubiegłym roku w Chinach po ponad 4 mln aut.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nissan zainwestuje w Chinach 9,5 mld dolarów m.in. w auta elektryczne

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!