Na wystawie INTERMAT we Francji Scania po raz pierwszy zaprezentowała publicznie silniki spełniające normy emisji spalin Stage IIIB i Tier 4i. Charakterystyczną cechą nowej gamy jednostek napędowych, wyposażonych w opracowane przez Scania układy sterowania i układy redukcji emisji zanieczyszczeń, jest połączenie osiągów i ekonomiki eksploatacji. Prototypowe egzemplarze będą dostępne do zabudowy i badań homologacyjnych jeszcze w pierwszej połowie br.
Rok 2011 to ważny okres zarówno dla producentów silników, jak i ich klientów. W tym roku wejdą w życie normy emisji spalin Stage IIIB i Tier 4i, dotyczące silników do zastosowań przemysłowych. Normy te przewidują wyjątkowo niski poziom emisji tlenków azotu (NOx) - 2,0 g/kWh. Dzięki nowej platformie silnikowej, odbiorcy Scania będą w stanie ze znacznym wyprzedzeniem spełnić nowe wymagania. Nową platformę silnikową, opartą na cieszących się dużym uznaniem jednostkach napędowych do samochodów ciężarowych i autobusów, Scania opracowała ją zachowując pełną kontrolę nad wszystkimi strategicznymi etapami budowy, projektowania i badań silników: projektowaniem i produkcją kadłuba, a także projektowaniem układu sterowania, układu wtryskowego i układu odpowiadającego za emisję spalin. Zasadniczy wpływ na tę decyzję miały wymagania dotyczące osiągów i oszczędności paliwa oraz ochrony środowiska, wytrzymałości konstrukcji i wygody użytkowania.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowa gama napędów od Scanii