PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowa generacja zawieszeń dla sportowych Lexusów

Autor: wnp.pl (AG)
02-12-2016 07:44
Nowa generacja zawieszeń dla sportowych Lexusów
fot. Lexus

Lexus wprowadza do sportowego sedana GS F i sportowego coupe RC F najnowszej generacji zawieszenia AVS o modulowanej charakterystyce. Elektroniczny układ sterujący nieustannie monitoruje i reguluje siłę tłumienia amortyzatorów każdego z kół, dopasowując ją do stanu nawierzchni z uwzględnieniem wybranych przez kierowcę preferencji.

Wykorzystując szereg czujników, m.in. akcelerometr, czujnik żyroskopowy i czujniki prędkości, zawieszenie AVS ma poprawiać komfort jazdy i stabilność prowadzenia, w szczególności na nierównych nawierzchniach.
W najnowszym wydaniu AVS oferuje 30 poziomów sztywności amortyzatorów (dotychczas było ich 9), które są automatycznie dobierane, by zapewnić precyzyjne dopasowanie charakterystyki zawieszenia do każdego rodzaju nawierzchni. 

Przy skręcaniu następuje odpowiednie usztywnienie amortyzatorów w reakcji na obrót kierownicy, siłę odśrodkową i zachowanie pojazdu, dzięki czemu samochód ma odpowiednio "trzymać" się obranego toru jazdy; przechyły nadwozia są minimalizowane.

Na nierównych nawierzchniach zawieszenie staje się bardziej podatne, aby lepiej tłumić drgania i utrzymać komfort.

W pełnym pakiecie, zawieszenie AVS ma 7 funkcji automatycznej regulacji sztywności amortyzatorów, m.in. przeciwdziałanie obniżaniu przodu i tyłu samochodu. AVS wspomaga działanie funkcji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo, ograniczając ugięcie zawieszenia przy gwałtownym hamowaniu i dynamicznym przyspieszaniu.

Możliwości modulacji charakterystyki zawieszenia AVS zostały sprzężone z działaniem zintegrowanego układu stabilizacji ruchu pojazdu (VDIM) oraz z aktualnie wybranym trybem jazdy. W trybach ECO, NORMAL i SPORT S najważniejszy jest komfort podróżowania i stateczność prowadzenia w każdych warunkach bez względu na stan nawierzchni. W trybie SPORT S+ w maksymalnym stopniu kontrolowana jest sztywność amortyzatorów, by zapewnić stabilność. Wg opisu producenta, równocześnie następuje automatyczne przełączenie układu przeniesienia napędu, elektrycznego wspomagania w układzie kierowniczym oraz układu VDIM na tryb działania odpowiedni do jazdy sportowej. 

Modele GS  F i RC  F napędza wolnossący silnik 5.0 V8, rozwijający moc 477 KM, który współpracuje z ośmiostopniową skrzynią biegów Sports Direct Shift. 

źródło: Lexus


Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 504 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 330 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP