PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowa koncepcja salonów Porsche

Autor: wnp.pl (PIM)
10-04-2017 20:48
Nowa koncepcja salonów Porsche
Fot. mat. pras. Porsche

Porsche otwarło pierwszy salon według nowej koncepcji. To nie tyle ekspozycja samochodów, co multimedialne centrum prezentacji samochodu, połączone z innego typu usługami, związanymi z marką i wykorzystaniem jej samochodów.

Na wyspie Sylt na Morzu Północnym Porsche otwarło pierwszy z nowego rodzaju salonów dealerskich. Obok salonu znajduje się tam punkt wynajmu samochodów Porsche Drive, sekcja z produktami Porsche Design oraz Porsche Driver’s Selection oraz niewielki serwis. Porsche ma nadzieję, że koncepcja ta pozwoli firmie skuteczniej dotrzeć do nowych grup docelowych i kontaktować się z nimi w sposób bardziej osobisty. „Porsche on Sylt” to pierwszy taki salon na świecie. Jeszcze w tym roku dołączą do niego podobne placówki w Bejrucie i Kantonie.
Poza spędzaniem czasu na zgłębianiu świata sportowej marki goście salonu „Porsche on Sylt” mogą wynająć samochód za pośrednictwem Porsche Drive i udać się na wycieczkę po wyspie. Ekspozycja łączy cyfrowe treści z analogowym odbiorem. Aby zapewnić unikalne doświadczenie kontaktu z marką, salon korzysta z najnowszych technologii: okulary wirtualnej rzeczywistości dają odwiedzającym szansę na poznanie kokpitu nowego modelu Panamera. Każda z pięciu linii modelowych Porsche może być zwizualizowana w preferowanym kolorze na ekranie iPada. Wybrane samochody prezentowane są również w formie glinianych modeli dostarczonych przez Design Studio.

- Nie skupiamy się tu wyłącznie na sprzedaży samochodów, ale zainteresowanym dajemy szansę na skonfigurowanie od ręki samochodów z dowolnej linii modelowej, zgodnie z ich osobistymi preferencjami – mówi Jens Puttfarcken, prezes zarządu Porsche Deutschland. Jeśli któryś z gości wyrazi zainteresowanie zakupem Porsche, opiekę nad nim przejmie jedna z 86 niemieckich placówek Porsche Centrum – zajmie się zamówieniem, sprzedażą i dostarczeniem auta.

Jedną z sekcji w liczącym 500 m kw. powierzchni salonie poświęcono na wystawy alternatywne. Obecnie przestrzeń tę zajmuje legendarne Porsche 911 Carrera RS 2.7 z 1972 r., jeden z najbardziej poszukiwanych przez kolekcjonerów pojazdów klasycznych na świecie. Obok znajdują się jego rówieśnicy, w tym samochód BIC – ikona wzornictwa i kultury lat 70.

Z zewnątrz salon bardziej przypomina nowoczesną willę, niż salon samochodowy. Elegancka ekspozycja, wysokiej jakości materiały oraz kącik gastronomiczny tworzą gościnną przestrzeń i zachęcają, by spędzić tu trochę czasu. Zlokalizowany obok serwis w razie potrzeby służy doradztwem i może przeprowadzić podstawowe czynności obsługowe. Aby przeprowadzić większy przegląd lub bardziej skomplikowaną naprawę, samochód może zostać przetransportowany do wybranego Porsche Centrum na stałym lądzie.

Poza Centrami Porsche Experience i salonami, które „ożywiają” markę, w przyszłości planowane są nowe formaty usługowe. Specjalne punkty typu drop-off zaoferują klientom jeszcze wygodniejszą możliwość przekazania samochodu Porsche w celu przeprowadzenia serwisu. Ich lista będzie obejmować hotele, lotniska, a nawet samodzielnie wybrane miejsca. Główny element strategii to czas, który zaoszczędzi właściciel – projekt ma na celu zapewnienie jeszcze bardziej pozytywnych wrażeń z eksploatacji samochodu. Jego pilotażowa faza jest właśnie wdrażana na terenie USA.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 608 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 428 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP