Na targach motoryzacyjnych w Los Angeles Mazda zaprezentowała nowy silnik i nowy model. SKYACTIV-G 2,5T, pierwsza turbodoładowana jednostka benzynowa z serii SKYACTIV-G, została zastosowana w zupełnie nowej Mazdzie CX-9. Sprzedaż modelu rozpocznie się w przyszłym roku. Na początek za Oceanem.
SKYACTIV-G 2,5T jest obecnie najmocniejszym silnikiem w gamie Mazdy. W wersji na rynek północnoamerykański rozwija moc 250 KM i maksymalny moment obrotowy 420 Nm. Nowa turbodoładowana jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, oparta na wolnossącym silniku SKYACTIV-G 2,5, oferowanym w modelach Mazda CX-5 i Mazda6, ma zapewniać lepsze liniowe przyspieszenie, zwłaszcza w niskim i średnim zakresie obrotów, a także charakteryzowac się wyższą elastycznością. Podobnie jak w przypadku wszystkich silników SKYACTIV, jego pojemność została zoptymalizowana, a nie zmniejszona, co pozwoliło wyeliminować typowe problemy związane z turbodoładowaniem, takie jak opóźniona reakcja na dodanie gazu i często rozczarowujące zużycie paliwa w rzeczywistej eksploatacji.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowa Mazda CX-9 z nowym napędem