Nowoczesne technologie wymagają zaawansowanych materiałów - lekkich, a wytrzymałych, posiadających wyjątkowe cechy. Przemysł stalowy ma tu sporo do zaproponowania. Zamawiającym jest najczęściej motoryzacja.
Bardzo duży wpływ na innowacyjność w hutnictwie ma przemysł motoryzacyjny i jego pęd do odchudzania. Lżejszy samochód to mniejsze spalanie, a więc mniejsza emisja dwutlenku węgla. To raczej nie kwestia mody, ale zaostrzanych norm spalania, skupionych zwłaszcza na redukcji emisji dwutlenku węgla.
Wszyscy producenci szukają możliwości zmniejszenia wagi samochodów, co jest tym trudniejsze, że rosną także wymagania co do bezpieczeństwa biernego i czynnego. Normy te, jak i coraz większe oczekiwania ceniących wygodę klientów, sprawiają, że samochody otrzymują coraz więcej elementów wyposażenia, a więc… dodatkowe kilogramy.
W dalszej części artykułu:
- O pracy nad stalą już na etapie projektowania część samochodowych
- Przykłady odchudzania aut
- CO2 - bilans lepszy dla stali niż dla aluminium i włókien węglowych
- Stal cały czas ważna w budownictwie
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowa stal coraz ważniejsza dla konstrukcji, motoryzacji i redukcji CO2