Nowa struktura organizacyjna Chrysler Group LLC

Nowa struktura organizacyjna Chrysler Group LLC
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Nową strukturę organizacyjną pod kątem koncentracji na markach Chrysler, Jeep i Dodge oraz Mopar ogłosiła utworzona w efekcie aliansu z włoskim FIAT S.p.A firma Chrysler Group LLC, przygotowująca się do rozpoczęcia normalnej działalności.

"Odchudzona" i "spłaszczona" struktura organizacyjna ma przede wszystkim na celu odbudowę wiarygodności firmy oraz zaufania sieci dealerskiej. Wszystkie nominacje w ramach nowej organizacji wchodzą w życie ze skutkiem natychmiastowym.

- Czuję się osobiście uprzywilejowany, stając na czele nowego Chryslera i mogąc pracować z jego zarządem po to, by wznieść tę firmę i jej wspaniałe produkty na należne im wyżyny - mówił Sergio Marchionne, zasiadający od 10 czerwca br. w fotelu dyrektora wykonawczego (CEO) Chrysler Group LLC: - I to do kierownictwa należy odpowiedni przykład.

Nowa organizacja Chrysler Group opiera się na globalnej strukturze markowej, składającej się z poszczególnych działów ukierunkowanych na marki Chrysler, Jeep, Dodge oraz Mopar i obdarzonych pełną odpowiedzialnością za osiągane wyniki finansowe. Zaplanowano wspólne funkcje komercyjne (Commercial), przemysłowe (Industrial) i korporacyjne (Corporate) - wspierające rozwój, produkcję, dystrybucję oraz sprzedaż rynkową produktów.

- Zadaniem struktury kierownictwa nowej firmy jest odbudowa i rozwój czterech ikonicznych marek Chryslera - mówił Marchionne. - Dzięki spłaszczonej organizacji zarządzania o poszerzonym zakresie kompetencji szczeblowej będziemy w stanie przyspieszyć tempo podejmowania decyzji i komunikacji wewnętrznej - w ten sposób przybliżając nie tylko zarząd ale i pracowników Chrysler Group do naszej klienteli.

Swoją bogatą wiedzą w zakresie przekształceń nowej firmy służyć będzie Jim Press na stanowisku wicedyrektora wykonawczego (Deputy CEO) oraz Doradcy Specjalnego – podlegając bezpośrednio Sergio Marchionne. Jim Press pełnił ostatnio obowiązki wiceprzewodniczącego rady dyrektorów oraz prezesa Chrysler LLC.

- Celem nowej organizacji markowej jest odbudowa i rozwój czterech marek dotychczasowej firmy w oparciu o ich historyczną spuściznę. Nowa struktura zamierza do konkurencji zewnętrznej i unikania interakcji produktów przy zachowaniu maksimum optymalizacji branżowej. Zadaniem nowej firmy jest dostosowanie własnej sieci do pozycjonowania gamy markowej tak, by odbudować wiarygodność firmy oraz zaufanie sieci dealerskiej - stwierdził Sergio Marchionne.

Prezesem i CEO ds. marki Chrysler a więc odpowiedzialnym w skali nowej firmy za wyniki finansowe portfolio produktów marki Chrysler zostaje Peter Fong. Ostatnio pełnił on obowiązki dyrektora Mid-Atlantic Business Center.

Prezesem i CEO, ds. marki Jeep, a więc odpowiedzialnym w skali nowej firmy za wyniki finansowe portfolio produktów marki Jeep zostaje Michael Manley. Będzie on również w całej Chrysler Group LLC odpowiedzialny za organizację planowania produktu oraz koordynację planów produkcyjnych (także pod względem wolumenu) dla marek Chrysler, Jeep i Dodge, a także za współpracę z innymi prezesami pod kątem tworzenia operacyjnych planów rozwoju i organizacji wytwarzania produktu. Manley pełnił ostatnio obowiązki wiceprezesa ds. sprzedaży światowej i globalnego planowania produktu.

- Prezesem i CEO ds. marki Dodge – a więc odpowiedzialnym w skali nowej firmy za wyniki finansowe portfolio produktów marki Dodge zostaje Michael Accavitti. Będzie on również w całej Chrysler Group LLC odpowiedzialny za organizację marketingu oraz koordynację światowych strategii marketingowych, wizerunek marki oraz działalność reklamową dla marek Chrysler, Jeep i Dodge. M. Accavitti pełnił ostatnio obowiązki dyrektora ds. marketingu marki Dodge.

Prezesem i CEO ds. Mopar Service oraz Parts and Customer Services (pionu części zamiennych, akcesoriów i usług w tej dziedzinie), a więc odpowiedzialnym w skali nowej firmy za wyniki finansowe portfolio produktów marki Mopar oraz operacji Parts & Service i obsługi klienta Chrysler’s Customer Service zostaje Pietro Gorlier. Będzie on współodpowiedzialny za efekty działów marek samochodowych pod względem rozwoju sprzedaży części zamiennych, akcesoriów i związanych z tym usług oraz organizacji zintegrowanego wsparcia klasy światowej dla klienta. Gorlier przechodzi do Chrysler Group z Fiat Automobiles i CNH, gdzie ostatnio pełnił obowiązki szefa organizacji i sieci sprzedaży.

Obsada tych i wielu innych stanowisk oznacza niezwłoczne rozpoczęcie procesu restrukturyzacji odpowiednich komórek organizacyjnych Chrysler Group LLC.

- Rozpoczynając proces przebudowy Chryslera aby zająć nowe miejsce w amerykańskim oraz globalnym przemyśle motoryzacyjnym chciałbym skorzystać z tej okazji i podziękować wszystkim pracownikom naszej firmy za ich ogromny wkład we wspólną sprawę. Tym bardziej zasługują oni na uznanie, iż niedawna przeszłość nie rozpieszczała zbytnio Chryslera - zauważył Sergio Marchionne.

Zgodnie z postanowieniami amerykańskiego sądu upadłościowego w Nowym Jorku oraz odpowiednimi przepisami prawnymi i antymonopolistycznymi, przedsiębiorstwo występujące dotąd pod nazwą Chrysler LLC dokonało 10 czerwca br. formalnej sprzedaży wszystkich zasadniczych aktywów - bez pewnych długów i zobowiązań - nowej firmie, która działać będzie jako Chrysler Group LLC.

Obok Sergio Marchionne, pełniącego równocześnie obowiązki CEO FIAT S.p.A., nowy Chrysler zarządzany będzie przez dziewięcioosobową Radę Dyrektorów: trzy osoby mianowane przez FIATa, cztery osoby desygnowane przez rząd USA i jedna przez rząd Kanady oraz jedna osoba delegowana przez fundusz ochrony zdrowia UAW. Przewodniczącym Rady Dyrektorów niemal na pewno zostanie C. Robert Kidder, a nazwiska jej członków zostaną podane do wiadomości publicznej w miarę ich zatwierdzania.

Firma Chrysler Group LLC jako efekt strategicznego aliansu z włoską FIAT Group - jest producentem pojazdów marek Chrysler, Jeep i Dodge oraz części zamiennych i akcesoriów pod marką Mopar. Dysponując zasobami i technologiami oraz światową siecią dystrybucji pozwalającymi skutecznie konkurować w wymiarze globalnym, alians ten opiera się na tradycjach innowacji od czasów Waltera P. Chryslera w roku 1925 - w parze ze współczesnymi technologiami oraz doświadczeniami firmy FIAT.

Gama produktów Chrysler Group LLC z siedzibą w Auburn Hills (stan Michigan) obejmuje tak znane na świecie samochody i pojazdy jak Chrysler Town & Country, Jeep Wrangler i Dodge Ram. Udziałem firmy FIAT jest udostępnienie rozwiązań technologicznych klasy światowej oraz platform i zespołów napędowych dla samochodów segmentu sub-kompaktowego i kompaktowego. Dla Chrysler Group LLC oznacza to możliwość oferowania poszerzonej gamy produktów obejmującej m.in. pojazdy coraz bardziej przyjazne środowisku naturalnemu człowieka.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!