Sezon 2015, Audi rozpoczyna z gruntownie zmodernizowanym modelem R18 e-tron quattro. Do wyścigów z serii Długodystansowych Mistrzostw Świata federacji FIA (FIA - WEC) i do najważniejszego z nich, 24-godzinnego wyścigu w Le Mans (trzeba pokonać jak największy dystans w ciągu doby), w kategorii napędu o energii 4 megadżuli, Audi wystawi wydajniejszy samochód sportowy z napędem hybrydowym.
Zdwojona ilość energii generowanej przez napęd hybrydowy, gruntownie zmieniona koncepcja aerodynamiki, kolejny etap rozwoju lekkiej konstrukcji i dopracowane detale - to cechy wyróżniające najnowszą, piątą generację Audi R18. Bolid wyraźnie, wizualnie odróżnia się od poprzednika, nawet biorąc pod uwagę to, że jego struktura bazowa jest blisko spokrewniona z modelem wcześniejszym. Odświeżony wygląd to wynik nowej koncepcji opływu powietrza zarówno wokół, jak i przez przednią części pojazdu, wzdłuż boków oraz z tyłu prototypu LMP1. Duże wloty powietrza w przednich wnękach kół zmniejszają opór stawiany powietrzu przez karoserię, a jednocześnie pozwalają na zastosowanie nowej stylistyki reflektorów. Jednostki świetlne to połączenie techniki diodowej Matrix i laserowych świateł Audi Laserlight. Obie te innowacje, poprawiające aktywne bezpieczeństwo ruchu ulicznego, są również dostępne w seryjnych modelach Audi.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowe Audi R18 e-tron quattro: sportowe laboratorium