Nowe Clio: tak powstawał bestseller

Nowe Clio: tak powstawał bestseller
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Jak stworzyć samochód, który jest uniwersalny, praktyczny, rodzinny, ale zarazem sportowy, z ambicjami wyższego segmentu, do tego atrakcyjny, a właściwie piękny? Projektanci Renault twierdzą, że zastosowali "magiczną" mieszankę: wiedzę o marzeniach i aspiracjach klientów w połączeniu z pasją i miłością do samochodów. Niezbędne były także 4 lata pracy wielu zespołów projektowych na świecie i finalne, a zarazem kluczowe zmiany wprowadzone przez dyrektora ds. design, Laurensa Van der Ackera. Nad ostatecznym projektem nowego Renault Clio pracowali twórcy samochodu koncepcyjnego DeZir.

Popularność Renault Clio wśród klientów, którzy wcześniej jeździli samochodami z wyższego segmentu - wzrost o 37% w ciągu 10 lat - pokazywała, że należy myśleć o spełnieniu standardów właściwych dla wyższego segmentu. Warta odnotowania była też tendencja spadku zainteresowania wersją 3-drzwiową w tej gamie. Ta wersja stanowiła zaledwie 22% wszystkich Clio sprzedanych w Europie w 2009 r. Kompromisowym wyzwaniem, na które zdecydowali się projektanci Renault, było stworzenie wersji 5-drzwiowej, która zachowałaby walory estetyczne i sportowe wersji 3-drzwiowej. Badania opinii nie pozostawiały wątpliwości, że atrakcyjność designu samochodu stanowi ważne kryterium wyboru przy zakupie auta.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nowe Clio: tak powstawał bestseller

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!