PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowe ośmiocylindrowce Porsche

Autor: wnp.pl (AG)
17-10-2016 07:57
Nowe ośmiocylindrowce Porsche
fot. Porsche

Porsche wprowadza nową rodzinę ośmiocylidrowych jednostek napędowych, zaczynając od kolejnej generacji modelu Gran Turismo Panamera. Projektanci przyjęli dwa główne cele: maksymalną wydajność i osiągi. Jak zapewniają, nowa linia ma elastyczną konstrukcję opartą na komponentach modułowych, pozwalającą szybko tworzyć kolejne warianty - takie jak odmiany hybrydowe.

Aby sprostać standardom, inżynierowie Porsche opracowali modułową generację jednostek V8, których architektura techniczna łączy sprzeczne zazwyczaj parametry - wysoką moc i moment obrotowy z niskim zużyciem paliwa oraz emisją spalin.
Najmocniejszy początkowo benzynowy silnik V8 z rodziny nowych jednostek otrzyma nowe Porsche Panamera Turbo. Jego motor 4.0 osiąga maksymalną moc 550 KM w przedziale 5 750 - 6 000 obr./min, jednak tuż powyżej 3 000 obr./min przekracza barierę 340 KM. Maksymalny moment o wartości 770 Nm dostępny jest od 1 960 do 4 500 obr./min. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Porsche Panamera Turbo ma potrzebować 3,8 s, a dodatkowo wyposażone w pakiet Sport Chrono - 3,6 s. W ciągu 13 s od startu Gran Turismo pokonuje granicę 200 km/h. Prędkość maksymalna wynosi 306 km/h. Współczynnik mocy do masy wynosi 3,6 kg/KM. W cyklu pomiarowym (NEDC) Panamera Turbo ma zużywać średnio 9,3-9,4 l/100 km. Odpowiada to emisji dwutlenku węgla na poziomie 212-214 g/km.

Ośmiocylindrowy, montowany wzdłużnie silnik ma bezpośredni wtrysk benzyny oraz widlasty układ cylindrów z czterozaworowymi głowicami rozwartymi pod kątem 90 stopni. Każdy z czterech wałków rozrządu zaworów ssących i wydechowych może być regulowany w zakresie 50 stopni; wszystkie są napędzane łańcuchem. Jednostka może "kręcić się" do 6 800 obr/min, a jej pojemność skokowa wynosi 3 996 ccm. Układ korbowy ma kwadratową geometrię - średnica cylindra jest równa skokowi tłoka i wynosi 86 mm. Nowe silniki V8 biturbo wyróżnia koncepcja doładowania z centralnie umieszczonymi turbosprężarkami, wtryskiwacze zlokalizowane centralnie w komorze spalania, odporne na zużycie tuleje cylindrów oraz układ odłączania cylindrów. Cechy te bezpośrednio dają mierzalne efekty: np. w porównaniu z poprzednikiem nowe Porsche Panamera Turbo ma generować o 30 KM wyższą moc i o 70 Nm wyższy maksymalny moment obrotowy, podczas gdy jego zużycie paliwa spadło o 10%.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 786 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 765 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP