Już na zeszłorocznych targach Consumer Electronics Show (CES) BMW Group demonstrowało wiele nowych rozwiązań. Ich dalszy rozwój pozwolił przygotować na najbliższe targi CES 2015 (6-9 stycznia 2015) niespodzianki, w tym całkowicie bezkolizyjną jazdę czy jazdę w pełni zautomatyzowaną.
Platformą do 360-stopniowego unikania kolizji jest bezpieczne rozpoznawanie pozycji i otoczenia, a samochodem badawczym jest BMW i3. Cztery zaawansowane skanery laserowe rejestrują otoczenie i prawidłowo identyfikują przeszkody, jak np. kolumny w wielopoziomowym garażu. Jeśli auto zbliża się zbyt szybko do kolumny lub ściany, system hamuje, by nie dopuścić do kolizji, i zatrzymuje pojazd precyzyjnie co do centymetra w bezpiecznej odległości. Jeśli kierowca zechce odjechać od przeszkody lub zmienić kierunek, system zwolni hamulce. Podobnie jak wszystkie inne systemy wsparcia w autach BMW, tak i decyzje tego systemu mogą być "przełamane" przez kierowcę w każdej chwili, jeśli postanowi on wymusić swą wolę.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowe systemy wsparcia BMW