Bosch pracuje nad nowymi technologiami, które mają sprawić, że pojazdy użytkowe będą spalać mniej paliwa oraz emitować mniej zanieczyszczeń. Do takich technologii należy hybrydyzacja napędów w średnich i ciężkich pojazdach użytkowych oraz odzyskiwanie ciepła w układzie wydechowym.
- Poza normą emisji spalin Euro VI koncentrujemy się na dalszej redukcji emisji CO2 w pojazdach użytkowych. Dodatkowa oszczędność paliwa wynikająca z zastosowania nowych technologii przyniesie operatorom flot także obniżkę kosztów eksploatacji pojazdów, wyjaśnia Markus Heyn, szef działu Diesel Systems w Robert Bosch GmbH. Jednocześnie, wszędzie tam, gdzie jest rozwinięta infrastruktura CNG (Compressed Natural Gas) jako paliwa alternatywnego, Bosch skupia się na stosowaniu systemów CNG. Poza tymi obszarami Bosch angażuje się także w dostarczanie rozwiązań dla regionów (np. Chiny lub Indie), w których obowiązywać będą w przyszłości coraz bardziej restrykcyjne normy emisji na mocy ustawodawstwa unijnego. - Dlatego jesteśmy obecni na rynkach wschodzących, gdzie oferujemy specjalne wersje układów wtryskowych oraz systemów wtórnego oczyszczania spalin, mówi Heyn.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowe technologie Bosch do pojazdów użytkowych