Nowe trendy w salonach samochodowych: coraz większa powierzchnia, ale nie tylko

Nowe trendy w salonach samochodowych: coraz większa powierzchnia, ale nie tylko
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W sieciach dealerskich trwają dyskusje na temat przyszłości sprzedaży aut. Pojawiają się nowe pomysły, ale na razie to obrzeża rynku. Otwierane są np. salony, w których... nie sprzedaje się samochodów. W głównym nurcie największa zmiana to jednak wzrost powierzchni salonów autoryzowanych dealerów - mówi Marek Konieczny, prezes Związku Dealerów Samochodów.

Coraz większe znaczenie przy poszukiwaniu nowego auta mają dla klientów informacje uzyskiwane nie u dealera, tylko w internecie. Jak to wpływa na formułę działania salonów samochodowych? Skoro ludzie oglądają auta w sieci, dealerom być może nie będą potrzebne duże obiekty do ich eksponowania...


- W czasie dyskusji o przyszłości sprzedaży samochodów mówi się o wielu kierunkach rozwoju, ale to na razie bardziej rozważania teoretyczne niż praktyka. W rzeczywistości nie widzę trendu zmniejszania powierzchni salonów dealerskich. W Polsce i w Europie mamy sytuację odwrotną. Kilka lat temu aby wybudować salon, wystarczało 5 tys. mkw powierzchni działki, a obecnie większość importerów żąda już 10 tys. mkw. Wystarczy spojrzeć na ostatnie ogłoszenia Volkswagena czy Audi. Niezależnie od tego czy to Warszawa czy inne miasto wymagają od nowych dealerów kupowania olbrzymich działek.

Małe salony, wirtualne showroomy czy pojawiające się w supermarketach salony wyspowe to element poszukiwania rozwiązań na przyszłość.

W dalszej części wywiadu:

  • Skąd pęd do powiększania salonów samochodowych?
  • Jak wpłynie na ich działalność upowszechnienie leasingu dla osób prywatnych?
  • Co się zmieni w najbliższym czasie?
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nowe trendy w salonach samochodowych: coraz większa powierzchnia, ale nie tylko

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!