PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowy diesel dla Opla Insignii

Autor: wnp.pl (PIM)
07-09-2017 04:57
Nowy diesel dla Opla Insignii
Fot. Opel

Ruszyła produkcja nowego flagowego silnika wysokoprężnego 2.0 BiTurbo do Opla Insignii Country Tourer. Silniki te zostały zaprojektowane przede wszystkim z myślą o tej wersji nadwozia, ale będą montowane także w innych odmianach tego modelu. Światowa premiera wersji Country Tourer będzie miała miejsce podczas Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie (14–24 września).

  • Silnik jest mocniejszy, ale cichszy od poprzednika.
  • Spalanie w realnych warunkach na poziomie 6,2 – 12,2 l/100 km.
  • Rynkowy debiut jeszcze w tym roku.
**********************************
Dzięki sekwencyjnemu, dwustopniowemu turbodoładowaniu nowo zaprojektowany diesel o pojemności 2 litrów rozwija moc 210 KM przy 4000 obr./min oraz imponujący moment obrotowy 480 Nm już od 1500 obr./min. Nowa Insignia BiTurbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,9 sekundy, a prędkość maksymalna samochodu wynosi 233 km/h.

Opel określił spalanie zgodnie ze światową zharmonizowaną procedurą badania pojazdów lekkich (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, WLTP), których podawanie jest urzędowo wymagane od jesieni bieżącego. Wartości WLTP (Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo — zużycie paliwa wg WLTP: 12,2–6,2 l/100 km; 8,0–7,5 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 209–196 g/km) są znacznie bardziej realistyczne niż podawane wcześniej wartości zmierzone według NEDC (oficjalne zużycie paliwa w wersji Grand Sport 2.0 BiTurbo wg NEDC: 8,7 l/100 km w cyklu miejskim, 5,7 l/100 km poza miastem, 6,9 l/100 km w cyklu mieszanym; oficjalna emisja CO2 w cyklu mieszanym: 183 g/km). W przypadku wartości WLTP uwzględniane są także różne style jazdy, co pozwala klientom lepiej oszacować zużycie paliwa w konkretnym przypadku.

Nowy diesel jest wyposażony w dwie turbosprężarki w układzie sekwencyjnym. Zasysane powietrze trafia do pierwszej turbosprężarki, gdzie jest poddawane kompresji i dopiero wtedy dociera do drugiej turbiny. Jest to turbina o zmiennej geometrii łopatek (Variable Geometry Turbine, VGT), napędzana spalinami. Element ten zwiększa moment obrotowy przy niskiej prędkości obrotowej oraz moc przy szybszych obrotach silnika. Następnie łopatki ustawiane są równolegle do kierunku przepływu gazu, co ogranicza ciśnienie wsteczne i przyczynia się do zmniejszenia spalania. Mocno sprężone i bardzo gorące powietrze przechodzi jeszcze przez chłodnicę międzystopniową zanim trafi do komór spalania. Wówczas następuje sekwencyjny (nawet w 10 porcjach) wtrysk oleju napędowego przez siedmiootworowe dysze, pod ciśnieniem 2000 barów. Ciśnienie doładowania jest kontrolowane z uwzględnieniem prędkości obrotowej i obciążenia silnika przez trzy zawory oraz elektrycznie sterowany układ zmiennej geometrii turbiny.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 576 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

303 726 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 846 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP