PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowy diesel dla Opla Insignii

Autor: wnp.pl (PIM)
07-09-2017 04:57
Nowy diesel dla Opla Insignii
Fot. Opel

Ruszyła produkcja nowego flagowego silnika wysokoprężnego 2.0 BiTurbo do Opla Insignii Country Tourer. Silniki te zostały zaprojektowane przede wszystkim z myślą o tej wersji nadwozia, ale będą montowane także w innych odmianach tego modelu. Światowa premiera wersji Country Tourer będzie miała miejsce podczas Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie (14–24 września).

  • Silnik jest mocniejszy, ale cichszy od poprzednika.
  • Spalanie w realnych warunkach na poziomie 6,2 – 12,2 l/100 km.
  • Rynkowy debiut jeszcze w tym roku.
**********************************
Dzięki sekwencyjnemu, dwustopniowemu turbodoładowaniu nowo zaprojektowany diesel o pojemności 2 litrów rozwija moc 210 KM przy 4000 obr./min oraz imponujący moment obrotowy 480 Nm już od 1500 obr./min. Nowa Insignia BiTurbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,9 sekundy, a prędkość maksymalna samochodu wynosi 233 km/h.

Opel określił spalanie zgodnie ze światową zharmonizowaną procedurą badania pojazdów lekkich (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, WLTP), których podawanie jest urzędowo wymagane od jesieni bieżącego. Wartości WLTP (Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo — zużycie paliwa wg WLTP: 12,2–6,2 l/100 km; 8,0–7,5 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 209–196 g/km) są znacznie bardziej realistyczne niż podawane wcześniej wartości zmierzone według NEDC (oficjalne zużycie paliwa w wersji Grand Sport 2.0 BiTurbo wg NEDC: 8,7 l/100 km w cyklu miejskim, 5,7 l/100 km poza miastem, 6,9 l/100 km w cyklu mieszanym; oficjalna emisja CO2 w cyklu mieszanym: 183 g/km). W przypadku wartości WLTP uwzględniane są także różne style jazdy, co pozwala klientom lepiej oszacować zużycie paliwa w konkretnym przypadku.

Nowy diesel jest wyposażony w dwie turbosprężarki w układzie sekwencyjnym. Zasysane powietrze trafia do pierwszej turbosprężarki, gdzie jest poddawane kompresji i dopiero wtedy dociera do drugiej turbiny. Jest to turbina o zmiennej geometrii łopatek (Variable Geometry Turbine, VGT), napędzana spalinami. Element ten zwiększa moment obrotowy przy niskiej prędkości obrotowej oraz moc przy szybszych obrotach silnika. Następnie łopatki ustawiane są równolegle do kierunku przepływu gazu, co ogranicza ciśnienie wsteczne i przyczynia się do zmniejszenia spalania. Mocno sprężone i bardzo gorące powietrze przechodzi jeszcze przez chłodnicę międzystopniową zanim trafi do komór spalania. Wówczas następuje sekwencyjny (nawet w 10 porcjach) wtrysk oleju napędowego przez siedmiootworowe dysze, pod ciśnieniem 2000 barów. Ciśnienie doładowania jest kontrolowane z uwzględnieniem prędkości obrotowej i obciążenia silnika przez trzy zawory oraz elektrycznie sterowany układ zmiennej geometrii turbiny.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 233 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

588 057 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.