Od przyszłego roku pod maski modeli Insignia ik Zafira Tourer trafi nowa jednostka 2.0 CDTi. Silnik dysponuje mocą 170 KM i momentem obrotowym 400 Nm, a zastąpi dotychczasowe silniki Opla o mocy 163 lub 165 KM i oferujące 380 Nm momentu obrotowego.
Jednostka spełniająca wymagania normy Euro 6 rozwija moc o prawie 4% większą i dysponuje o 14% wyższym maksymalnym momentem obrotowym, a przy tym zużywa mniej paliwa i emituje mniej CO2 niż poprzedniczka. Co równie ważne, silnik jest cichy i ma odpowiednio wysoką kulturę pracy dzięki konsekwentnemu stosowaniu środków "inżynierii akustycznej" służących ograniczeniu hałasu i wibracji. Nowa aluminiowa głowica cylindrów, wraz z odseparowaną od niej za pomocą specjalnych mocowań i uszczelek plastikową osłoną wałków rozrządu, skuteczniej tłumi hałas. Pod względem czystości spalin nowy silnik 2.0 CDTI dorównuje jednostkom benzynowym. Jest to zasługą wprowadzonego przez firmę Opel układu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) BlueInjection. To system oczyszczania spalin usuwający z nich tlenki azotu (NOx). Minimalne ilości AdBlue - nieszkodliwego płynu stanowiącego mieszankę mocznika i wody - są wtryskiwane do strumienia spalin między filtrem cząstek stałych (DPF) a katalizatorem SCR. Roztwór ten natychmiast zamienia się w amoniak (NH3), który zostaje wchłonięty przez katalizator SCR. Następnie, wskutek reakcji chemicznej z amoniakiem, tlenki azotu (NOx) w spalinach podlegają redukcji do nieszkodliwego azotu i pary wodnej.
źródło: Opel
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowy diesel w Oplach Insignia i Zafira Tourer