Firma DENSO opracowała nowy zawór układu recyrkulacji spalin (EGR) - kluczowy element układu, którego zadaniem jest oczyszczanie spalin w autach z silnikami Diesla.
Standardowo, zawór przepustnicy powietrza oraz zawór EGR są montowane oddzielnie. Przepustnica powietrza reguluje masę powietrza wpływającego do silnika, a zawór EGR określa ilość spalin kierowaną do recyrkulacji. Łącząc oba zawory w jednym urządzeniu DENSO zmniejszyło ilość złączy, tym samym zmniejszając rozmiar części o ponad połowę.
Zazwyczaj siłownik służący do otwierania i zamykania zaworu, w połączeniu z czujnikiem wykrywającym jego kąt otwarcia i zamknięcia, montuje się zarówno dla zaworu przepustnicy powietrza, jak i dla zaworu EGR. Nowe urządzenie DENSO potrzebuje tylko jednego siłownika, co umożliwiło redukcję kosztów.
źródło: DENSO
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowy EGR od DENSO