Całkowicie Nowy Hyundai Santa Fe reprezentujący segment D-SUV trafił właśnie do polskich salonów. Model zachował nazwę Santa Fe, bazując na ugruntowanej świadomości tej nazwy na rynku. Od swego debiutu w 2000 r. Hyundai sprzedał 2,5 mln szt. tego samochodu. W Europie liczba ta przekroczyła 350 tys.
Santa Fe został zaprojektowany zgodnie z nowym językiem projektowania marki Hyundai Fluidic Sculpture (Opływowa Rzeźba), ale przyjął jednocześnie indywidualne cechy projektu określane jako Storm Edge. Konstruktorzy twierdzą, że model "(...) zyskał silny i dynamiczny wygląd, inspirowany kształtami natury podczas burzy".
Klienci w Polsce będą mogli wybrać samochód z silnikiem Diesla o dwóch pojemnościach: 2.0 (150 KM) z emisją CO2 159 g/km oraz 2.2 (197 KM 147g CO2/km). Santa Fe występuje w trzech opcjach wyposażeniowych, w wersjach 5- i 7-osobowej.
Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom Europejczyków, w samochodzie zmodyfikowano układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce oraz wprowadzono zmiany, które maja zapewniać stabilność przy wysokich prędkościach i podczas holowania.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowy Hyundai Santa Fe wjechał do polskich salonów