Hella zaprojektowała tylne lampy zespolone do nowego Range Rovera Evoque, używając innowacyjnej technologii.
Na podstawie projektu studyjnego o nazwie LRX z 2007 r. firma Range Rover wprowadza na rynek mały pojazd typu SUV o nazwie Evoque. Hella opracowała tylne oświetlenie do tego samochodu. Projekt łączy technologię LED (światło pozycyjne, stop) z układem tradycyjnych żarówek (kierunkowskaz, światło cofania) spiętą innowacyjnym wzornictwem. Lampy tylne Evoque to układ elementów świetlnych w postaci płatków kwiatu. Taki układ graficzny zespolonej lampy tylnej mógł zaistnieć dzięki nowemu systemowi rozsyłu światła diod LED wykorzystujących rozpraszanie światła w elementach światłowodowych i odpowiednio ustawionych elementach odbijających. Nowa optyka w wersji jednobarwnej - przezroczystej - została użyta przez jednego z amerykańskich producentów pojazdów typu Sport Van.
W Range Rover Evoque optyka ta została wzbogacona o elementy w kolorze czerwonym ułożone na przemian z elementami przezroczystymi, co dało niecodzienny efekt "kwiatowy". Gdy zapala się światło "stop" cała lampa świeci na czerwono. Dla podkreślenia wzornictwa nowej optyki tylne światło przeciwmgłowe w postaci jednofunkcyjnej lampy żarówkowej umieszczono w zderzaku.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowy system Hella w światłach Range Rovera