Renault zaprezentowało nową generację modelu Talisman. Limuzyna segmentu D ma się pojawić w salonach europejskich dealerów jeszcze w tym roku. W przygotowanie produkcji auta, które będzie zastępowało Lagunę zainwestowano ponad 400 mln euro.
Od kiedy Renault oddało projektowanie sedanów w ręce Koreańczyków ze znajdującej się w portfolio koncernu marki Samsung trzybryłowe francuskie samochody jakoś wypiękniały. Nazwa Talisman w Europie jest znana głównie z prototypowego modelu, w Chinach od dawna funkcjonuje jako lokalna odmiana Samsunga SM7. Tym razem sięgnięto także po niemieckie wzory. Pierwsze skojarzenie zarysu nadwozia i reflektorów to ewidentnie Volkswagen Passat. Chcącą zapewnić odpowiedni poziom wykonania, żeby nie powiedzieć luksusu Francuzi ściągnęli do fabryki w Douai wizytację ekspertów Daimlera. Zakład przeszedł wcześniej poważną modernizację wartą 420 mln euro. Obok wprowadzenia technologii tłoczenia na gorąco i nowego tunelu dla lakierni przygotowano nowe procedury utrzymania i kontroli jakości. Załoga przygotowując się do tej produkcji w ciągu ostatnich dwóch lat spędziła 200 000 godzin na szkoleniach.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowy Talisman Renault