Nissan opracował nowy unikatowy i prawdopodobnie najefektywniejszy równoległy w pełni hybrydowy układ z jednym silnikiem elektrycznym i dwoma sprzęgłami. W układzie zastosowano elektronicznie sterowane sprzęgło umieszczone pomiędzy silnikiem spalinowym, silnikiem elektrycznymi i kołami napędzanymi.
Układ hybrydowy umożliwia wyeliminowanie tarcia poprzez całkowite odłączenie silnika spalinowego od układu w trakcie jazdy na silniku elektrycznym lub hamowania. Wysoka efektywność energetyczna układu wynika z faktu, że akumulator jest ładowany w trakcie pracy silnika spalinowego, a także w trakcie hamowania z odzyskiem energii ruchu obrotowego kół. Po włączeniu sprzęgła, silnik spalinowy, silnik elektryczny i koła zostają bezpośrednio połączone, dzięki czemu układ powinien gwarantować elastyczność i przyspieszenie pozwalające na sportową jazdę. Precyzyjne sterowanie silnikiem spalinowym umożliwia jego częstsze wyłączanie. W trakcie testów w warunkach miejskich silnik spalinowy pozostawał wyłączony przez prawie 50% czasu jazdy.
Silnik elektryczny jest zasilany akumulatorem litowo-jonowym o konstrukcji laminowanej - takiej samej, jak w elektrycznym Nissanie Leaf, które zapewniają elastyczność i liniową charakterystykę przyspieszenia przy zużyciu paliwa porównywalnym z autami kompaktowymi. Dostawcą akumulatorów jest Automotive Energy Supply Corporation (AESC) - przedsiębiorstwo założone przez firmy Nissan i NEC Corp. z Japonii.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.