Japońska firma NSK opracowała nowy, elektronicznie sterowany system kolumny kierowniczej.
W odróżnieniu od tradycyjnego wspomagania hydraulicznego, w przypadku nowej konstrukcji NSK, siłownik elektryczny ma pozwalać uniknąć dużych strat mocy w czasie działania przekładni. Zastosowano tu czujniki kontrolujące opór przy skręcaniu kierownicą. Na podstawie ich wskazań silnik zostaje włączony, zapewniając odpowiedni poziom wspomagania. Wyeliminowanie strat energii oraz pompy hydraulicznej ma przekładać się na oszczędność paliwa rzędu 4% oraz na niższy poziom emisji CO2.
System kierowniczy został zoptymalizowany z myślą o modułowych platformach podłogowych i dzięki temu można go stosować w szerokiej gamie pojazdów - od klasy mini po SUV'y.
Dzięki uproszczeniu konstrukcji i zmniejszeniu radiatorów odbierających ciepło, mechanizm realizujący komputerową kontrolę sterowania (ECU) stał się bardziej zwarty i lżejszy o 24% od poprzednika.
źródło: NSK
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowy układ kierowniczy NSK