Firma NSK informuje, że opracowała ciche łożyska igiełkowe redukujące hałas o 1/3 w stosunku do natężenia dźwięku emitowanego przez produkty tradycyjne. Ta innowacja ma być odpowiednia do podzespołów elektrycznych montowanych w pojazdach, zapewniając wyciszenie wnętrza pojazdów elektrycznych (EV) lub hybrydowych (HEV) podczas jazdy przy zasilaniu elektrycznym.
Aby zapewnić łożyskom wytrzymałość na wysokie obciążenia, zakończenia wałeczków (elementów tocznych) w łożyskach przeznaczonych do elektrycznych podzespołów samochodowych są wypukłe (tj. nadane zostało im określone zakrzywienie). W przypadku tradycyjnej metody wyoblania, zaokrąglenie końców wałeczków jest gorsze w porównaniu do ich centralnej części, co skutkuje głośną pracą łożyska w warunkach dużego przechylenia wałeczków. Z tej przyczyny w pojazdach typu EV i HEV, w których wnętrze jest ekstremalnie wyciszone, hałas pracy podzespołów elektrycznych, który tradycyjnie nie powinien być zauważalny, może zakłócić komfort.
Wg producenta poziom hałasu (ciśnienia akustycznego) generowanego przez łożyska zostało zredukowane minimum o 1/3 w stosunku do wyrobów tradycyjnych. Produkt pomaga w wytworzeniu bardziej wyciszonych wnętrz pojazdów EV i HEV oraz samochodów luksusowych, w których wymagana jest bardzo cicha jazda.