Sonda lambda pełni kluczową rolę jeśli chodzi o minimalizowanie spalania oraz emisję spalin. Z tego względu do swojego nowego modelu Polo 1.2 TDI Blue Motion Volkswagen wybrał sondę lambda NTK.
Ponieważ silniki Diesla są zwykle zasilane większą ilością powietrza i mieszanka nie osiąga wartości lambda równej 1, dlatego w tym przypadku stosuje się sondy szerokopasmowe, które mierzą wartości lambda nie tylko dla wartości stechiometrycznej równej 1.
Do silnika diesla typu Common-Rail z turbodoładowaniem napędzającego Polo 1.2 TDI Blue Motion Volkswagen wybrał szerokopasmową sondę lambda najnowszej generacji (NTK ZFAS-U2) produkowaną specjalnie na wyposażenie oryginalne. Producent, firma NGK Spark Plug Europe, dostarcza ją w dwóch wariantach: dla ruchu lewo- lub prawostronnego.
W porównaniu z szerokopasmowymi sondami poprzedniej generacji, sonda dla VW wyróżnia się cechami pozwalającymi na bardziej efektywny start silnika: ceramiczny element grzewczy oraz czujnik ceramiczny zostały połączone w jedną całość w celu minimalizowania utraty ciepła podczas podgrzewania. Dzięki temu sonda powinna osiągać temperaturę pracy po 5 sek od startu silnika.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: NTK w niemieckich samochodach o najmniejszym spalaniu