XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

NTK w niemieckich samochodach o najmniejszym spalaniu

NTK w niemieckich samochodach o najmniejszym spalaniu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Sonda lambda pełni kluczową rolę jeśli chodzi o minimalizowanie spalania oraz emisję spalin. Z tego względu do swojego nowego modelu Polo 1.2 TDI Blue Motion Volkswagen wybrał sondę lambda NTK.

1.2 TDI Blue Motion (75 kM) winien spalać jedynie 3,3 l paliwa - to średnia wartość obliczona przez Volkswagena, która odpowiada emisji CO2 89g/km. Żaden inny kompaktowy samochód - ani diesel, silnik benzynowy, czy model hybrydowy - nie był w stanie pobić tego wyniku.

Ponieważ silniki Diesla są zwykle zasilane większą ilością powietrza i mieszanka nie osiąga wartości lambda równej 1, dlatego w tym przypadku stosuje się sondy szerokopasmowe, które mierzą wartości lambda nie tylko dla wartości stechiometrycznej równej 1.

Do silnika diesla typu Common-Rail z turbodoładowaniem napędzającego Polo 1.2 TDI Blue Motion Volkswagen wybrał szerokopasmową sondę lambda najnowszej generacji (NTK ZFAS-U2) produkowaną specjalnie na wyposażenie oryginalne. Producent, firma NGK Spark Plug Europe, dostarcza ją w dwóch wariantach: dla ruchu lewo- lub prawostronnego.

W porównaniu z szerokopasmowymi sondami poprzedniej generacji, sonda dla VW wyróżnia się cechami pozwalającymi na bardziej efektywny start silnika: ceramiczny element grzewczy oraz czujnik ceramiczny zostały połączone w jedną całość w celu minimalizowania utraty ciepła podczas podgrzewania. Dzięki temu sonda powinna osiągać temperaturę pracy po 5 sek od startu silnika.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: NTK w niemieckich samochodach o najmniejszym spalaniu

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!