Związek Dealerów Samochodów poinformował, że rozmawia z importerami w sprawie nowej ustawy o prawach konsumenta. Dyskusje maja swoje uzasadnienie w obliczu tego, że pod koniec grudnia wchodzi w życie nowa ustawa o prawach konsumenta. Zasadniczo zmieni ona przepisy w zakresie rękojmi. Zawiera też wiele nowych obowiązków dla sprzedawców wobec konsumenta, w szczególności informacyjnych.
Jak pisze na swoich stronach internetowych Związek Dealerów Samochodów (ZDS), wprowadzenie nowych zapisów rodzi konieczność zmian w dokumentacji sprzedaży, w tym w formularzach zamówienia i umowach. Sprzedawca będzie musiał informować konsumenta przy każdej zawieranej umowie o stosowanej procedurze rozpatrywania reklamacji czy o przysługujących mu uprawnieniach z tytułu wady rzeczy. Problem pojawia się w sieciach, w których importer zobowiązuje dealerów do stosowania stworzonych przez siebie dokumentów, takich jak formularze zamówień czy regulaminy. Z przeprowadzonych z Polskim Związkiem Przemysłu Motoryzacyjnego konsultacji wynika, że do wejścia w życie ustawy importerzy podejmą działania celem dostosowania dokumentacji do wymogów nowego prawa.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: "Odświeżone" prawa konsumenta a sytuacja dealerów