PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Opel Gliwice: Musimy być maksymalnie elastyczni

Autor: wnp.pl (AG)
31-12-2011 10:25
Opel Gliwice: Musimy być maksymalnie elastyczni

Jesteśmy najlepszym zakładem GM w Europie, osiągnęliśmy jako pierwszy zakład w GM czwarty poziom tzw. jakości wbudowanej, a także jako drudzy w Polsce, a pierwsi w GM certyfikowaliśmy się w efektywnym zarządzaniu energią – mówi Andrzej Korpak.

Fot. PTWP (Szymon Jankowski)

Rok 2012 będzie bardzo trudny tak dla nas jak i dla innych firm motoryzacyjnych. Już wiemy, że wielkość produkcji będzie nieco niższa niż w 2011 r. , mówi portalowi wnp.pl Andrzej Korpak, dyrektor General Motors Manufacturing Poland. - Oczekujemy, że wreszcie pojawią się przepisy stymulujące zakup nowych aut.

Panie dyrektorze, ale tak z ręką na sercu, trzymacie poziom? Firma rok temu, a teraz? Jakie pojawiły się nowe wyzwania? Co zmieniło się w ciągu tego roku?
- Bez wahania mogę powiedzieć, że firma nie tylko utrzymuje poziom, ale stale się doskonali. Ten rok był dla nas niezwykle udany. O 10 procent zwiększyliśmy produkcję, wdrożyliśmy nowy model - Astrę GTC - w rekordowym tempie i w perfekcyjnej jakości, wewnątrzkorporacyjny audyt systemu produkcji wykazał, że jesteśmy najlepszym zakładem GM w Europie, osiągnęliśmy jako pierwszy zakład w GM czwarty poziom tzw. jakości wbudowanej, a także jako drudzy w Polsce, a pierwsi w GM certyfikowaliśmy się w efektywnym zarządzaniu energią.

Przeorganizowaliśmy linie montażowe tak, że są zgodne z najnowszymi światowymi standardami. Zespół mamy wciąż młody, ale już bardzo doświadczony i entuzjastycznie podchodzący do nowych zadań. Stąd sukcesy i dobre rokowania na przyszłość. Nowe wyzwania to nowe modele do wdrożenia w 2012 r., czyli Astra IV Sedan i Astra Cabrio. No i oczywistym wyzwaniem jest przetrwanie załamania rynku motoryzacyjnego, gdyż potencjalni klienci ostrożniej wydają pieniądze w obliczu kryzysu w Europie.

Na pewno są jednak obawy związane z tym, co dzieje się teraz i co stanie się za chwilę w światowej gospodarce. Na jakie wsparcie pan liczy?

- Rok 2012 będzie bardzo trudny tak dla nas jak i dla innych firm motoryzacyjnych. Już wiemy, że wielkość produkcji będzie nieco niższa niż w 2011 r. Szczególnie druga połowa roku jest wciąż wielką niewiadomą. Naszym zadaniem jest dostosować produkcję do wahań rynku. Jesteśmy zdeterminowani, aby odbyło się to bez redukcji zatrudnienia w GMMP.

Musimy być maksymalnie elastyczni, aby to osiągnąć. Tu widzę możliwość pomocy ze strony rządu. Czekamy na wprowadzenie np. dłuższych okresów rozliczeniowych, co pozwoliłoby w okresach zmiennej koniunktury zmniejszyć zatrudnienie pracowników agencji pracy tymczasowej a zwiększyć ilość zatrudnionych na kontraktach stałych, co z kolei umożliwi takim pracownikom korzystanie z kredytów i wzmocnić rynek wewnętrzny. Oczekujemy również, że wreszcie wprowadzi się przepisy stymulujące zakup nowych aut jak możliwość odpisu VAT dla przedsiębiorców czy podatek ekologiczny, aby zatrzymać falę wraków sprowadzanych z Europy Zachodniej, zatruwających środowisko i będących zagrożeniem na drogach. Naszą nadzieją są nowe modele - zwykle bardziej odporne na kryzys.

KOMENTARZE (19)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 962 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 144 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP