Jak wskazują dane General Motors, Opel umocnił swoją pozycję trzeciej, najsilniejszej marki samochodów osobowych w Europie. W trudnej sytuacji rynkowej Opel sprzedał 1 064 000 pojazdów (niemal bez zmian w stosunku do ub. roku). Wraz ze swoją siostrzaną marką Vauxhall (w Wlk.Brytanii) osiągnął udział w europejskim rynku na poziomie 5,6%. To pierwszy, choć niewielki (+0,2%), wzrost rok do roku udziału w rynku dla marki od 14 lat.
Opel / Vauxhall był w stanie zwiększyć udział w rynku w 11 krajach. W tej grupie są tak kluczowe rynki jak: Niemcy, Wielka Brytania czy Hiszpania. Duże znaczenie ma również wzrost pozycji na rynkach rozwijających się - w Turcji i Rosji.
Bestsellery Opla - Astra i Corsa - znalazły się wśród dziesięciu najlepiej sprzedających się modeli w Europie w 2013 r., zdobywając odpowiednio miejsca siódme i ósme. Mały SUV Mokka, po mocnym wejściu na rynek, zdobył drugie miejsce w swoim segmencie; podobnie nowa Insignia.
źródło: Opel
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Opel trzecią marką w Europie