PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Opel: Zachęcamy ludzi do odejścia z firmy z powodu cyklicznego spadku produkcji, a nie restrukturyzacji

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
28-12-2017 12:30 |  aktualizacja: 28-12-2017 12:32

- Obecny program dobrowolnych odejść z naszej fabryki to wynik spodziewanego, cyklicznego spadku popytu na produkowany od jakiegoś czasu model. Tym razem ten cykl zbiega się z planami restrukturyzacji i dostosowania do pracy w strukturach PSA - mówi Andrzej Korpak, dyrektor Opel Manufacturing Poland w Gliwicach. Jego zdaniem polskie zakłady mają szansę na mocną pozycję w nowej strukturze koncernu.

Program PACE był nakreślony bardzo ogólnie, nie precyzował zadań dla poszczególnych zakładów. Co konkretnie będzie się działo w Gliwicach?

- Walczymy o to, żeby nasi dostawcy byli jak najbliżej nas. To ważne, bo koszty logistyki to obecnie lwia część produkcji samochodu. To dobra wiadomość dla naszych dostawców zlokalizowanych w rejonie fabryki, ale także innych firm, które dotąd z nami nie współpracowały.

Elementem strategii zwiększania efektywności jest także przejście na system dwuzmianowy. Zamiast na trzech zmianach nie móc wykorzystać mocy produkcyjnych w pełni, dobrze wypełnimy dwie.

Kolejnym etapem jest zmniejszanie skomplikowania produktu, pewne uproszczenie gamy opcji i wariantów, co pozwoli obniżyć nakłady związane z dostawami i wielkością magazynów.

Patrzymy na francuskie zakłady, które niejednokrotnie mają lepsze wyniki finansowe. Patrzymy, jak oni to osiągają, co możemy zrobić podobnie. Obecnie wprowadzamy zmiany strukturalne, między innymi po to, by łatwiej było współpracować z francuską siecią zakładów.

Zmniejszenie liczby części to głównie zadanie na nowy model, bo w istniejącym zakres możliwości przeróbek jest mniejszy.


- W produkowanych samochodach zmiany dotyczą np. redukowania tych wariantów i opcji, które sprzedają się w bardzo ograniczonym zakresie. Jeżeli jest kolor, który się sprzedaje w 0,3 proc.  wolumenu, to nie ma sensu go trzymać, a rezygnacja powoduje dla nas spore oszczędności, wynikające m.in. z logistyki, magazynowania. Teraz staramy się wyeliminować takie właśnie najmniej popularne elementy. To akcja, którą się co jakiś czas powtarza przy produkcji każdego modelu.

Czytaj także: Elektryfikacja i SUV-y to główne kierunki rozwoju Opla

Czy możemy już coś powiedzieć o przyszłości fabryki silników w Tychach? Zakład na razie nie pracuje, był przygotowywany do nowej produkcji.

- Na razie nie mamy żadnych oficjalnych informacji i decyzji. W dalszym ciągu przygotowujemy zakład do produkcji silników. Jestem jednak dobrej myśli. Tychy bronią się niskim kosztem produkcji jednostkowej i tym, że tuż obok jest duża fabryka samochodów, co jest idealne z logistycznego punktu widzenia. Moim zdaniem zarówno Tychy, jak i Gliwice mogą odgrywać znaczącą rolę w sieci zakładów koncernu.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 127 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

738 933 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 883 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP