Oponeo.pl wyjdzie poza Polskę jeszcze przed sezonem zimowym

Oponeo.pl wyjdzie poza Polskę jeszcze przed sezonem zimowym
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Działalność Oponeo.pl na rynkach zagranicznych ruszy przed sezonem zimowym. Spółka chce za miesiąc wprowadzić na NewConnect spółkę zależną Hammerdeals.pl - powiedział PAP Dariusz Topolewski, prezes spółki.

- II kwartał był bardzo dobry dla spółki. Dwukrotnie zwiększyliśmy przychody. Wynik netto jest jeszcze lepszy - powiedział prezes Topolewski.

Przychody spółki za II kwartał wyniosły 27,7 mln zł wobec 11,3 mln zł w analogicznym okresie 2007 roku. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 2,3 mln zł (0,15 mln zł w II kw. 07), a zysk netto 2,2 mln zł wobec 0,19 mln zł w II kw. 2007 r.

Spółka tłumaczy dynamiczny wzrost sprzedaży szybkim rozwojem e-commerce oraz wzrostem importu samochodów używanych i sprzedaży samochodów nowych.

W 2007 r. spółka sprzedała ok. 340 tys. opon, podczas gdy w rok wcześniej było to 160 tys. sztuk. Oponeo.pl liczy, że w tym roku sprzedaż wzrośnie do 550 tys. opon.

W 2007 roku Oponeo.pl miał prawie 65 mln zł przychodów i 4,5 mln zł zysku netto.

Spółka liczy, że w całym 2008 roku przekroczy 100 mln zł przychodów, a zysk netto wyniesie ok. 10 mln zł.

Z oferty publicznej przeprowadzonej pod koniec sierpnia ubiegłego roku spółka pozyskała ponad 30 mln zł, które miała przeznaczyć m.in. na budowę nowej siedziby, budowę systemu zarządzania treścią (CMS), stworzenie call center.

Prezes poinformował, że Oponeo.pl może wypłacać swoim akcjonariuszom dywidendę, jeśli zyski będą większe niż prognozowane.

Z zysku za 2007 rok Oponeo.pl wypłacił 1,27 mln zł dywidendy, czyli 0,1 zł na akcję. Wcześniej spółka informowała, że na razie nie planuje wypłacać dywidendy swoim akcjonariuszom.

Oponeo.pl podtrzymuje plan wprowadzenia na rynek NewConnect spółki zależnej Hammerdeals.pl, w której ma prawie 50% udziałów.
Hammerdeals.pl. jest właścicielem portalu motoryzacyjnego Autocentrum.pl. Przychody czerpie głównie z reklam.

Oponeo.pl zajmuje się handlem detalicznym oponami i innymi produktami motoryzacyjnymi za pośrednictwem internetu. Obecnie, wg szacunków spółki, ma 65% udziału w internetowym rynku sprzedaży detalicznej opon oraz 3% udziału w rynku wtórnym opon.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!