Pierwsze silniki TDI (Turbodiesel Direct Injection) w autach osobowych pojawiły się na rynku w 1989 roku. Pierwszy na świecie silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa, od razu zyskał wielu zwolenników. Zasilana bezpośrednim wtryskiem do komory spalania jednostka oferuje wysoki moment obrotowy i satysfakcjonujące osiągi. W 2007 r. Skoda wprowadziła do silników TDI bezpośredni wtrysk paliwa w technice Common Rail.
Yeti jest pierwszym modelem Skody, w którym montowana jest podstawowa wersja silnika wysokoprężnego 2.0 TDI CR DPF (110 KM), a ponadto dwie mocniejsze odmiany o mocach 140 oraz 170 KM. Są one wyposażone w układ wysokociśnieniowego wtrysku paliwa Common Rail i filtr cząstek stałych. Zastosowanie tych rozwiązań ma zapewniać odpowiednią kulturę pracy i sprawność termodynamiczną silnika, a także łatwość uzyskiwania wyższych parametrów użytkowych oraz niższą emisję spalin. Jednym z najoszczędniejszych modeli jest Octavia Greenline z silnikiem 1.6 TDI CR DPF (105 KM) z manualną, pięciostopniową przekładnią. Octavia napędzana jednostką TDI charakteryzuje się oszczędnością paliwa, zmniejszoną emisją CO2 i szkodliwych substancji: emituje 114 g CO2/km.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Osobowy TDI ma 20 lat