PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

PAIH i PGM będą promować polskich producentów automotive

Autor: wnp.pl (PIM)
22-06-2017 12:37
PAIH i PGM będą promować polskich producentów automotive

Polska jest 12. największym eksporterem motoryzacyjnym na świecie, z ponad 40 proc. udziałem wyprodukowanych w kraju komponentów.

Fot. Mat. pras.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu nawiązała stałą współpracę z Polską Grupą Motoryzacyjną, zrzeszającą krajowych producentów części i komponentów motoryzacyjnych. W podpisanym porozumieniu obie strony zadeklarowały podjęcie szeregu działań w Polsce oraz za granicą na rzecz promocji przedsiębiorstw z polskim kapitałem reprezentujących segment automotive.

Motoryzacja to jeden z największych, najbardziej produktywnych i wysokotechnologicznych segmentów polskiego przemysłu, odpowiadający za około 8 proc. krajowego PKB. Siłą napędową branży jest produkcja części i akcesoriów, która stanowi już 57 proc. całkowitej wartości, tego, co wytwarza sektor. Właśnie ten segment rynku, zdominowany liczebnie przez wytwórców z polskim kapitałem, przyczynił się do osiągnięcia przez Polskę pozycji liczącego się w Europie i na świecie centrum przemysłu motoryzacyjnego.
- Za sukcesem branży automotive stoją setki firm z polskim kapitałem, zatrudniających wybitych konstruktorów, inżynierów czy mechaników. Wspólnie zbudowali oni markę polskiej motoryzacji, przyciągającą do kraju wiodących inwestorów zagranicznych - komentuje Tomasz Pisula prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Polska jest 12. największym eksporterem motoryzacyjnym na świecie, z ponad 40 proc. udziałem wyprodukowanych w kraju komponentów. Według czerwcowych prognoz Ministerstwa Rozwoju, wartość eksportu polskiej motoryzacji może osiągnąć 100 mld zł w 2017 roku. - Wspólnie z Polską Grupą Motoryzacyjną, będziemy dążyć do tego, aby krajowi producenci w większym stopniu skorzystali z międzynarodowej koniunktury na polskie komponenty motoryzacyjne - przekonuje Pisula.

Podpisana przez obie instytucje umowa wytycza przede wszystkim szybką ścieżkę dotarcia z ofertą polskich przedsiębiorców do firm zagranicznych, które kontaktują się z Polską Agencją Inwestycji i Handlu w poszukiwaniu kontrahentów. Chodzi zarówno o obsługiwanych przez PAIH inwestorów, jak i biznes z całego świata, z którym instytucja współpracuje w ramach rozwijanej obecnie globalnej sieci Zagranicznych Biur Handlowych.

PAIH oraz PGM zadeklarowały również podjęcie intensywnych działań na rzecz rozwoju polskich fabryk motoryzacyjnych. W tym celu agencja będzie wyszukiwać dla nich nowe, eksportowe oraz inwestycyjne możliwości, a także dostarczać informacje o rynkach zagranicznych. - Przyszłość polskich marek jest w rynkach pozaeuropejskich i tam będziemy szukać dla nich biznesowych nisz - deklaruje Tomasz Pisula.

Agencja zapewni dostęp do narzędzi wsparcia eksportu, oferowanych przez wszystkie instytucje Polskiego Funduszu Rozwoju, do którego należy również PAIH. Natomiast Polska Grupa Motoryzacyjna będzie dzielić się wiedzą i doświadczeniem na temat polskiego sektora motoryzacyjnego, wspierając agencję ekspercką opinią między innymi w trakcie kluczowych wydarzeń biznesowych, odbywających się w kraju i za granicą.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 608 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 428 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP