PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Perspektywy i problemy niezależnego moto-rynku

Autor: SDCM, wnp.pl (AG)
06-10-2011 00:00
Perspektywy i problemy  niezależnego moto-rynku

foto: SDCM

Ostatnio w Warszawie spotkali się przedstawiciele Komisji Europejskiej i polskiego rządu, reprezentanci niezależnych producentów i dystrybutorów części motoryzacyjnych oraz szefowie organizacji zrzeszających dystrybutorów części samochodowych z krajów członkowskich Unii Europejskiej, by wspólnie rozmawiać o branży motoryzacyjnej i jej przyszłości.

Kongres FIGIEFA po raz pierwszy odbył się w państwie tzw. "Nowej Unii". Kongres zorganizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDSM), zastąpił w tegorocznym kalendarzu wydarzeń w branży motoryzacyjnej Konferencję Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego. Współorganizatorem Kongresu była także FIGIEFA, czyli międzynarodowa federacja reprezentująca niezależnych dystrybutorów, do której należy SDCM.
- Przesłanie Kongresu FIGIEFA i SDCM było jednoznaczne - branża motoryzacyjna potrzebuje odpowiednich regulacji prawnych, które pozwolą firmom na działanie w konkurencyjnych warunkach, stwierdził Alfred Franke, prezes SDCM.

Gościem honorowym Kongresu był Philippe Jean, szef Zespołu ds. Przemysłu Motoryzacyjne­go Dyrekcji Generalnej Komisji Europejskiej ds. przedsiębiorstw i przemysłu. Odgrywa on ważną rolę w pracach Grupy Wysokiego Szczebla CARS21, którą reaktywowano w końcu 2009 r. Nieustannie zmieniająca się branża motoryzacyjna wciąż potrzebuje nowych rozwiązań prawnych lub modyfikacji istniejących, by sprostać wyzwaniom, które przed nią stoją. Dlatego zadaniem CARS21 ma być określenie niezbędnych regulacji prawnych dla poprawy konkurencyjności i ekonomicznej sytuacji europejskiego sektora motoryzacyjnego.

Polska jest reprezentowana w CARS21 przez wicepremiera i ministra gospodarki Waldemara Pawlaka, a SDCM ma dwóch ekspertów w Grupach Roboczych, gdzie odbywa się merytoryczna praca nad przyszłymi ramami prawnymi. Mimo to, środowisko niezależnego rynku motoryzacyjnego odczuwa nierównowagę między koncernami samochodowymi a aftermarketem w pracach CARS21. Podczas panelu poświęconego tej tematyce Bogumił Papierniok, jeden z ekspertów SDCM w grupach roboczych CARS21 pytał o to Janusza Kipigrocha z Ministerstwa Gospodarki. Rynek napraw, części zamiennych i serwisu jako rynek niezależny od rynku nowych pojazdów jest jednocześnie jego niezbędnym uzupełnieniem. Decyzje techniczne, prawne i inne dotyczące nowych pojazdów nie mogą wywierać niekorzystnego wpływu na rynek napraw, części zamiennych i serwisu.

Philippe Jean wskazywał, że dostęp do informacji technicznej potrzebny jest wszystkim niezależnym operatorom, a nie tylko warsztatom: - Aby chronić rynek niezależny, dostęp do informacji technicznej musi być prawnie uregulowany tak, by niezależni operatorzy mogli bez problemu korzystać z otrzymanych informacji, stwierdził.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 568 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

784 838 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP