18 603 sztuk - to wielkość sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych marki Peugeot na polskim rynku w 2010 roku. W tej liczbie największy udział ma kompaktowa para modeli: 207 (3 310 szt.) i 308 (3 382). Na pudle zmieściła się jeszcze osobowa odmiana Partnera (2 804). Wśród pojazdów dostawczych Peugeota, najlepiej "schodził" Boxer (2 085 szt.).
Markowa analiza potwierdza ogólne uwagi ekspertów wykazujących, że rynek samochodowy w Polsce w pierwszym półroczu ub.r. odnotował spadek rejestracji aut zarówno osobowych, jak i dostawczych. W drugiej połowie roku, zwłaszcza w ostatnim jego kwartale, po zapowiedziach zmian przepisów fiskalnych od stycznia 2011 r., wystąpiło zjawisko przyspieszonych zakupów samochodów przez przedsiębiorców i rynek odnotował znaczący wzrost. W tym kontekście Peugeot zwiększył udział w rynku do 5,15%. Ten wynik jest również związany z sukcesem modelu 3008 oraz wprowadzonych na rynek w ubiegłym roku modeli 5008 i RCZ.
Peugeot zamierza kontynuować dynamikę wzrostu sprzedaży. Pierwszą nowością, która zostanie wprowadzona na polski rynek w pierwszym kwartale 2011 roku będzie Peugeot 508, któremu wyznacza się ambitne cele podboju światowych rynków.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Peugeot w Polsce w 2010 r