Po Peugeot 508 oraz nowym 308, przyszedł czas na modele 3008 i 5008, które również mogą już korzystać z technologii e-HDi. Wg konstruktorów umożliwia ona redukcję zużycia paliwa do 15% w cyklu miejskim.
Wersja e-HDi w obu modelach zastępuje dotychczasową z silnikiem 1.6 l HDi FAP 112 KM BMP6 (bez systemu Stop&Start). System ma zapewniać komfort użytkowania, a sprawna, cicha i bezwibracyjna praca sprawić, że kierowca odruchowo dążyć będzie do wydłużania faz bezczynności silnika. Silniki 1.6 HDi FAP 112 KM, połączone z manualną skrzynią biegów, będą nadal dostępne bez systemu Stop&Start, przede wszystkim w nowej ofercie modelu 3008 (BVM6 130 g/km CO2 w cyklu mieszanym).
W lipcu na rynku pojawią się zapowiadane wcześniej nowe wersji silnika e-HDi w następujących modelach:
- nowy 308: 1.6 e-HDi 112 KM, BMP6: 98 g/km CO2 w hatchbacku;
- 508: 1.6 l e-HDi 112 KM, BMP6 109 g/km CO2 w wersji sedan i 110 g/km CO2 w SW.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Peugeot wprowadza technologię e-HDi Stop&Start w kolejnych modelach