Piękno i przemysł - razem z rozsądku

Piękno i przemysł - razem z rozsądku
Fot. Adobe Stock/PTWP. Data dodania: 20 września 2022

Produkt wyróżniający się formą może budować przewagę na rynku, ale firma musi najpierw wpisać dizajn w swoją strategię. Projektant i producent grają do jednej bramki.

Technologia to za mało, produkt musi mieć styl. Dowody działania tej prostej prawdy dostarcza na co dzień motoryzacja, która dyktuje trendy innym branżom, w następstwie czego współczesne żelazka przypominają sportowe samochody. Ale forma, stylizacja, dizajn odgrywają coraz większe znaczenie także w produkcji mniej złożonej czy zaawansowanej technicznie.

Siłę produktu, który umie się podobać, znają chociażby producenci mebli - a w tej branży polska gospodarka liczy się w Europie. Okazuje się, i coraz więcej polskich przedsiębiorców i menedżerów to widzi, że o innowacyjności może przesądzać także unikatowa forma. Wiedzą o tym polscy eksporterzy żywności, którzy zdobywają rynki i klientów nie tylko jakością produktu, ale i unikatowym, nowatorskim, łamiącym stereotypy pomysłom na konfekcjonowanie.

Tam, gdzie wszyscy liczący się w branży, ostro konkurujący gracze wytwarzają podobnie praktyczne, porównywalne co do jakości produkty, dizajn może tworzyć tę dodatkową wartość przechylającą szalę na stronę rynkowego sukcesu. Przekonują się o tym m.in. producenci taboru dla komunikacji publicznej. Przy dużej konkurencji, daleko posuniętej standaryzacji i wysokich wartościach kontraktów warto inwestować w atrakcyjną formę pojazdu, który (o czym dobrze wiedzą samorządowcy) staje się elementem wizerunku miasta, a nawet więcej - podnosi jakość życia.

W dalszej części artykułu:

  • Bez czego nie ma dobrego designu?
  • Dlaczego projektant powinien być osobą "z zewnątrz"?
  • Jak nie zepsuć wdrożenia projektu?
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Piękno i przemysł - razem z rozsądku

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!