Osiągi i oszczędność - nowe Porsche Cayenne S E-Hybrid ma za zadanie udowodnić, że te cechy nie muszą się wykluczać. Podczas jazd testowych na dystansie 4200 km pierwszy na świecie SUV premium z hybrydowym napędem plug-in muiał zużyć średnio 5,6 l/100 km.
Testy obu modeli odbyły się pod koniec października br. w okolicach Frankfurtu nad Menem. Samochody przemierzały zarówno lokalne odcinki wiodące przez pobliskie wsie, jak i pozbawione limitu prędkości autostrady. Wg pomiarów, ich zasięg w trybie elektrycznym wahał się od 36 do 56 km. Oznacza to, że hybrydowe Porsche "z wtyczką" może przejechać 36 km przy zerowym zużycia paliwa i zerowej lokalnej emisji spalin w warunkach normalnego ruchu drogowego.
Zespół napędowy Cayenne S E-Hybrid generuje moc systemową 416 KM. Wg deklaracji model przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5,9 s i rozwija prędkość maksymalną 243 km/h. Jego sprzedaż rozpoczęła się w październiku br.
Porsche jest pierwszym producentem oferującym trzy hybrydy plug-in. Obok nowego Cayenne S E-Hybrid jest model Panamera S E-Hybrid, pierwsze luksusowe auto z napędem hybrydowym typu plug-in, wprowadzone w sierpniu 2013 r., a także supersportowy 918 Spyder.
źródło: Porsche
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Pierwsze drogowe testy nowego Porsche Cayenne S E-Hybrid