PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Pierwsze testy samochodu autonomicznego na śniegu

Autor: wnp.pl (AG)
14-01-2016 12:03
Pierwsze testy samochodu autonomicznego na śniegu
fot. Ford

Ford przeprowadza pierwsze w branży motoryzacyjnej testy samochodu autonomicznego na terenie pokrytym śniegiem. To ważny krok w realizacji firmowego planu zakładającego rychłe dostarczenie w pełni autonomicznych pojazdów milionom odbiorców.

Eksperci Forda przekonują, że przyszłość aut autonomicznych nie może być zależna od idealnych warunków atmosferycznych. - Nie ma problemów, gdy samochód autonomiczny porusza się drogą w doskonałych warunkach pogodowych, mówi Jim McBride, kierownik techniczny Forda ds. samochodów autonomicznych. I dalej: - Co innego, gdy czujniki takiego auta nie widzą drogi, ponieważ jest pokryta warstwą śniegu. Pogoda nie zawsze jest doskonała i dlatego testujemy pojazdy autonomiczne w zimowych warunkach z myślą o klientach mieszkających w zaśnieżonych regionach.

Zimowe testy Forda odbywają się w Michigan, w tym w Mcity - symulującym warunki miejskie na placu testowym o powierzchni ok. 13 ha zlokalizowanym przy Uniwersytecie Michigan.

Poruszanie się w pełni autonomicznych aut nie może być zależne wyłącznie od wskazań GPS, których dokładność ogranicza się do kilku metrów - to nie wystarczy, aby zlokalizować lub zidentyfikować pozycję auta. Pojazd autonomiczny musi znać swoją dokładną pozycję, nie tylko w obrębie miasta czy drogi, ale pasa ruchu - kilka centymetrów odstępstwa oznacza w tym przypadku ogromną różnicę.

Dużo bardziej precyzyjnym urządzeniem od GPS jest LiDAR, który potrafi zidentyfikować położenie Forda Fusion Hybrid względem pasa ruchu z dokładnością do centymetra. LiDAR emituje krótkie impulsy światła lasera w celu stworzenia w czasie rzeczywistym dokładnego obrazu 3D o wysokiej rozdzielczości, ukazującego otoczenie.

W idealnych warunkach pogodowych LiDAR jest skutecznym systemem służącym do zbierania ważnych informacji i metadanych - czyli szczegółowych "danych o danych" - z otoczenia, wykrywania pobliskich obiektów oraz wykorzystywania zebranych informacji do określenia najbardziej optymalnego toru ruchu. Jednakże na terenach ośnieżonych lub w gęstym ruchu ulicznym LiDAR i inne czujniki, w tym kamery, nie widzą jezdni. To samo dzieje się w sytuacji, w której obiektyw czujnika zostanie przykryty śniegiem lub brudem.

Mimo wszystko, specjaliści z Forda i Uniwersytetu Michigan przystąpili do wspólnych prac nad znalezieniem rozwiązania, które pozwoliłoby pojazdom autonomicznym "widzieć" drogę podczas jazdy po śniegu.




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


59 333 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 297 588 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 639 ofert w bazie

2 780 680 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP