Pierwszy SLK z dieslem

Pierwszy SLK z dieslem
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Po raz pierwszy pod maskę Mercedesa SLK trafia silnik wysokoprężny. 4-cylindrowy turbodiesel o mocy 204 KM rozpędza roadstera od 0 do 100 km/h w 6,7 s, a stosowną elastyczność ma zapewniać solidna dawka maksymalnego momentu obrotowego - 500 Nm. SLK 250 CDI w testach zadowalał się średnio zaledwie 4,9 l ON/100 km.

Utarło się mówić, że natura silnika wysokoprężnego "nie idzie w parze z wolnością, jaką daje podróż roadsterem". Mercedes-Benz chce złamać ten stereotyp i buduje roadstera SLK 250 CDI z 4-cylindrowym turbodieslem z wtryskiem common rail czwartej generacji (ciśnienie wtrysku 2000 bar). Z pojemności 2143 ccm generuje on moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy 500 Nm, dwa razy wyższy niż w przypadku motoru benzynowego o porównywalnej pojemności. Standardowo połączony z przekładnią automatyczną 7G-TRONIC PLUS (przekładnia mechaniczna dołączy do oferty w II kwartale 2012), SLK 250 CDI rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 s i może jechać z prędkością 243 km/h.

SLK 250 CDI to prawdopodobnie najbardziej ekonomiczny i przyjazny środowisku model w klasie. Ze średnim deklarowanym zużyciem paliwa (cykl NEDC) 4,9 l ON/100 km i średnią emisją dwutlenku węgla na poziomie 128 g/km bliżej mu do samochodu kompaktowego niż do sportowego roadstera. Podobnie jak inne wersje SLK, odmiana 250 CDI seryjnie dysponuje systemem start-stop.

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!