Po raz pierwszy pod maskę Mercedesa SLK trafia silnik wysokoprężny. 4-cylindrowy turbodiesel o mocy 204 KM rozpędza roadstera od 0 do 100 km/h w 6,7 s, a stosowną elastyczność ma zapewniać solidna dawka maksymalnego momentu obrotowego - 500 Nm. SLK 250 CDI w testach zadowalał się średnio zaledwie 4,9 l ON/100 km.
Utarło się mówić, że natura silnika wysokoprężnego "nie idzie w parze z wolnością, jaką daje podróż roadsterem". Mercedes-Benz chce złamać ten stereotyp i buduje roadstera SLK 250 CDI z 4-cylindrowym turbodieslem z wtryskiem common rail czwartej generacji (ciśnienie wtrysku 2000 bar). Z pojemności 2143 ccm generuje on moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy 500 Nm, dwa razy wyższy niż w przypadku motoru benzynowego o porównywalnej pojemności. Standardowo połączony z przekładnią automatyczną 7G-TRONIC PLUS (przekładnia mechaniczna dołączy do oferty w II kwartale 2012), SLK 250 CDI rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 s i może jechać z prędkością 243 km/h.
SLK 250 CDI to prawdopodobnie najbardziej ekonomiczny i przyjazny środowisku model w klasie. Ze średnim deklarowanym zużyciem paliwa (cykl NEDC) 4,9 l ON/100 km i średnią emisją dwutlenku węgla na poziomie 128 g/km bliżej mu do samochodu kompaktowego niż do sportowego roadstera. Podobnie jak inne wersje SLK, odmiana 250 CDI seryjnie dysponuje systemem start-stop.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.