Seria sześciu autobusów trafi na testy do Londynu. Seryjna produkcja miałaby ruszyć pod koniec roku 2009, zaś premiera drogowa szykowana jest kilka miesięcy później.
Piętrowe Volvo ma prawie 10,5 m długości, 66 miejsc siedzących (20 stojących). Napęd identyczny jak w Volvo 7700 Hybrid, które jest już zamawiane przez pierwszych klientów. Akumulatory, gromadzące energię, umieszczone są pod siedzeniami za przednią osią aby nie ograniczać przedziału pasażerskiego i nie naruszać położenia środka ciężkości.
Napęd hybrydowy (I-SAM) w pojazdach od Volvo Buses to silnik Diesla 5 l oraz jednostka elektryczna. Jest system odzyskiwania energii elektrycznej podczas hamowania. Każdy z silników może pracować samodzielnie, możliwy jest także napęd połączony. Hybryda pozwala zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisję CO2 o 30%, a także o 40-50% zredukować ilość wydzielanej sadzy.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Piętrowa hybryda od Volvo