Audi przedstawiło plany dotyczące prezentacji odświeżonych oraz nowych modeli i wersji istniejących już pojazdów. Podczas ostatniego zebrania akcjonariuszy Audi AG, prezes firmy Rupert Stadler, przedstawił najbliższą przyszłość jaka czeka firmę z Ingolstadt - nowe modele w postaci RS5 Coupe i Cabriolet, A5 Sportback, A8, a także małe A1, crossover Q5 w wersji hybrydowej oraz jego mniejszy brat Q3.
Kolejną nowością koncernu Audi będzie A5 Sportback, który po raz pierwszy został zaprezentowany jako prototyp podczas tegorocznego Salonu w Detroit. Podobnie jak RS5 Coupe, nowy model Audi zadebiutuje jeszcze w tym roku i to najprawdopodobniej 16 czerwca podczas obchodów 100.lecia marki. Pod maską 4.drzwiowego coupe zagości zapewne gama jednostek napędowych składająca się m.in. z benzynowego 2.0 TFSI (211 KM) i nowego, doładowanego 3.0 V6 (290 KM) oraz odświeżonego turbodiesla 3.0 V6 (240 KM).
Nie mniej istotna będzie premiera nowego Audi A8, które zastąpi produkowany obecnie od 2003 r. model oznaczony symbolem D3. Wg firmy kolejna generacja flagowej limuzyny koncernu będzie najbardziej sportowym przedstawicielem swojego segmentu, wyznaczając również nowy poziom jakości w wykończeniu i wyposażeniu wnętrza. Premiera nowego Audi A8 oznaczonego symbolem D4 odbędzie się w okolicach listopada br.
W planach przedstawionych przez Audi wspomniano również o premierze nowego, najmniejszego w gamie miejskiego modelu A1, który trafi do sprzedaży w 2010 r. W tym samym roku w salonach powinien pojawić się także crossover Q5 w wersji hybrydowej, nad którym Audi obecnie prowadzi prace rozwojowe. Z kolei w 2011 r. do salonów marki zawita mniejszy brat Q5, czyli model oznaczony jako Q3.
Podczas zebrania wspomniano również o pracach przygotowawczych dotyczących zaprezentowanej kilka dni temu technologii Auto Start/Stop, która dołączy do systemu odzyskiwania energii kinetycznej pod koniec 2009 roku. Nowy układ trafi najpierw do Audi A3 1.4 TFSI i A4/A5 z dwulitrowym silnikiem - wszystkie połączone z ręczną skrzynią biegów. Celem niemieckiej marki jest zmniejszenie o 20% średniego zużycia paliwa we wszystkich swoich modelach do 2012, w porównaniu z poziomem z 2007 r. To oznacza, że omówione przez Ruperta Stadlera "eko-technologie" trafią do pozostałych modeli marki z Ingolstadt najprawdopodobniej w ciągu najbliższych 3 lat.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Plany Audi na przyszłość