PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Płyny i śrubki - sekret długowieczności

Autor: wnp.pl (PM)
03-01-2017 07:29
Płyny i śrubki - sekret długowieczności

Shougo Asada obok swojej 47-letniej Toyoty Corolli.

Fot. Mat. pras.

Zwracałem uwagę, żeby wymieniać olej co 3 000 km. Pilnowałem, żeby nigdy nie brakowało żadnych płynów i żeby nie wyciekały. Wszystkie śrubki musiały być zawsze dokręcone i w komplecie - mówi Shougo Asada, pytany o sekret długowieczności swojej 47-letniej Toyoty Corolli.

Shougo Asada kupił Corollę w 1969 roku, gdy miał 24 lata. 47 lat później wciąż jeździ tym samym autem. Dziś ma ono na liczniku 560 000 km - to 14-krotność długości równika - i nadal jest w doskonałym stanie.
- Silnik pokonał bez żadnych napraw ponad 400 000 km. Ostatnio wybrałem się z Chiba do Miyaki i z powrotem, przejechałem 1200 km bez najmniejszych problemów - mówi Shougo Asada, podkreślając jak solidny to samochód.

- Nie przypominam sobie, abym podejmował jakieś specjalne środki - stwierdził Asada zapytany jak mu się udało zachować swój samochód tak długo w dobrym stanie, po czym przytoczył zapewnienie o płynach i przeglądach. Rzeczywistość jest jednak bardziej skomplikowana, o czym świadczą notatki, które Shougo Asada robił na temat wszystkiego, co się wiąże z utrzymaniem samochodu. Dziś zeszyty z tymi zapiskami mają łączną grubość 30 cm.

Asada podkreśla, że pokochał to auto. - To był pierwszy samochód jaki kupiłem. Prowadziło się go bardzo łatwo. Od początku bardzo lubiłem nim jeździć. W tamtych czasach warunki drogowe były okropne, głównie szutrowe. Codziennie samochód pokrywał się warstwą kurzu, dlatego ciągle go myłem. Czyściłem także tablicę rejestracyjną, z której po latach starła się zielona farba z numeru rejestracyjnego - opowiada.

W tej miłości nie był osamotniony. Kompaktowa Toyota zrewolucjonizowała styl życia Japończyków. Historia Corolli zaczyna się na początku lat 60., gdy okazało się, że mała Toyota Publica z silnikiem o pojemności 800 cm3, nie zaspokaja potrzeb bogacącego się japońskiego społeczeństwa. Potrzebny był większy model, który plasowałby się pomiędzy Publicą i Coroną. Cena musiała być na tyle niska, by mogły sobie na nie pozwolić rodziny, a konstrukcja i wyposażenie wystarczająco atrakcyjne, żeby auto stało się spełnieniem marzeń klasy średniej.

Toyota zaprezentowała Corollę w październiku 1966 roku. Model oferowano jako 2- i 4-drzwiowego sedana. Zgrabny samochód stał się sensacją, a serię przedpremierowych pokazów odwiedziło 1,3 mln ludzi. Duże zainteresowanie wkrótce przerodziło się w rekordową sprzedaż. Już od maja 1967 roku Japończycy kupowali ponad 10 tys. sztuk miesięcznie. W tym samym miesiącu Toyota pokazała wersję kombi. Sprzedaż przekroczyła 167 tys. aut w 1968 roku i 248 tys. w kolejnym.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 307 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 911 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP