PO - inne spojrzenie na budowę dróg

PO - inne spojrzenie na budowę dróg
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Z budową wielu dróg nie zdążymy przed Euro 2012 - uważają politycy PO. Platforma ma już gotowy szczegółowy plan budowy dróg i autostrad do 2020 r. Nie zakłada on zmian w przebiegu głównych tras, które opracowano na podstawie rzeczywistych potrzeb i natężenia ruchu.

Analiza planów PO pokazuje ciekawe różnice. Rzeczpospolita pisze, że najbardziej chyba radykalna zmiana to rezygnacja z budowy drogi S74 z Piotrkowa Trybunalskiego przez Kielce do Stalowej Woli. W ścisłym gronie eksperckim podejrzewa się, że S74 zaplanowano tylko ze względów politycznych. Miałaby bowiem lepiej skomunikować ze światem Kielce - miasto, o którego rozwój zacięcie walczył wicepremier Przemysław Gosiewski.

Z Kielcami zresztą łączy się jeszcze jedna zmiana. Rzeczpospolita przypomina, że PiS chciało jeszcze do 2012 r. zbudować trasę ekspresową S7 Kielce - Kraków. PO uznała, że to zadanie może poczekać, i przesuwa projekt na dalsze terminy.

Platforma ma też pomysł na rozwiązanie problemów z obwodnicą Augustowa. Planowane jest wytyczenie nowego połączenia między Suwałkami a Warszawą. Miałoby ono biec na linii Warszawa - Ostrów Mazowiecka - Łomża - Ełk - Suwałki - granica z Litwą. Doszłoby do korzystnej zmiany w ruchu tranzytowym. Tylko dziesiąta część TIR'ów przejeżdżałaby w okolicach Augustowa, więc obwodnica miasta byłaby praktycznie nieszkodliwa dla środowiska - powiedział Rz Jan Jakiel ze stowarzyszenia SISKOM.

Połączenie Wrocławia i Łodzi ma zyskać status autostrady. Zdaniem PO, Wrocław jest najszybciej rozwijającą się metropolią. Platforma nie chce też zaniedbać stolicy, a budowa południowej obwodnicy Warszawy (S2 na odcinku Puławska - Zakręt) jest jednym z pięciu priorytetów.

Mimo priorytetowego traktowania warszawski odcinek S2 i tak zdaniem PO nie powstanie przed 2012 r. Taki los czeka też kilka innych dróg ekspresowych (np. S5 na odcinku Bydgoszcz - Poznań, S7 na odcinku Gdańsk - Elbląg). Rząd PiS wpisał je na listę inwestycji o szybkiej ścieżce realizacji, tak by zdążyć przed rozpoczęciem Euro 2012. Ale według PO jest to niemożliwe.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PO - inne spojrzenie na budowę dróg

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!