Od kwietnia Volvo rezygnuje z dwóch ostatnich silników kupowanych od innych firm. W ofercie producenta będą wyłącznie jednostki napędowe własnej konstrukcji. Największe zmiany dotyczą silników D2 i T3 o pojemności 1.6 l, które zostaną zastąpione nowymi jednostkami z rodziny Drive-E.
To koniec ponad trzydziestoletniej strategii stosowania przez Volvo silników innych producentów. Przez lata pod maskę szwedzkich aut trafiały jednostki napędowe m.in. Volkswagena, Renault, PSA i Forda. Teraz Volvo wkracza w ostatni etap technologicznej niezależności. Dotychczasowe silniki D2 konstrukcji koncernu PSA oraz T2, T3 i T4 opracowane we współpracy z Fordem zostaną zastąpione szwedzkimi konstrukcjami Drive-E. Od tej pory wszystkie silniki montowane w autach tej marki, będą opracowane wewnętrznie przez dział badawczo-rozwojowy firmy i dedykowane jedynie dla nich.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.