Opracowana przez Volvo Trucks, nowa funkcja: Podnoszona Druga Oś Napędowa w Układzie Osi Tandem, umożliwia odłączenie i podniesienie drugiej osi napędowej, co ma zapewniać większą przyczepność kół i do 4% niższe zużycie paliwa, jeżeli samochód ciężarowy porusza się bez ładunku.
Druga oś napędowa może zostać odłączona i podniesiona, dzięki zastąpieniu mechanizmu różnicowego w pierwszej osi napędowej sprzęgłem kłowym. Tym samym, kierowca ma dostęp do osiągów i ładowności, typowych dla podwójnej osi napędowej (6X4), a jednocześnie zwrotności, jaką zapewnia pojedyncza oś napędowa (4X2). Po podniesieniu drugiej osi napędowej maleje promień skrętu, o 1 m, ale także zużycie opon i elementów zawieszenia.
Gdy kontakt z podłożem mają koła tylko jednej osi napędowej, maleje poziom hałasu w kabinie i drgań odczuwalnych na kole kierownicy.
Podnoszona Druga Oś Napędowa w Układzie Osi Tandem jest dostępna dla Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH i Volvo FH16. Po podniesieniu osi napędowej opony jej kół znajdują się 140 mm nad nawierzchnią drogi.
źródło: Volvo
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Podnoszona oś w ciężarowych Volvo