Ranking najchętniej kupowanych samochodów na polskim rynku w 2009 r. otworzą klasa niższa, maluchy i klasa średnia, podaje Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar. Stanowią one niemal trzy czwarte tegorocznej sprzedaży. Nietrudno domyślić się, że zadecydowała cena.
Samochody klasy niższej średniej znalazły w ciągu jedenastu miesięcy prawie 100 tys. nabywców (+0,9% rr ), co pozwoliło zwiększyć nieznacznie udział segmentu w rynku do 34,1%.
Kolejne pozycje w rankingu popularności należą do aut małych i klasy średniej, jednak obie grupy odnotowały spadek sprzedaży w stosunku do ub.roku: auta małe - 81,9 tys. szt. (-3%), klasa średnia - 36,2 tys. szt (-0,9%). Czwarty segment na rynku stanowią najmniejsze samochody. Na ich zakup zdecydowało się 20,1 tys. klientów (ok. -15%).
Druga najpopularniejsza na polskim rynku grupa aut to samochody terenowo-rekreacyjne - podaje Samar - ze sprzedażą 26,3 tys. szt (+24,2% rr). Wzrost pozwolił na zwiększenie rynkowego udziału grupy z 7,3 do 9%.
Rosnącą sprzedaż odnotowała również grupa samochodów sportowo-rekreacyjnych - na koniec listopada 1,9 tys. (+27,1%).
Mniejszym zainteresowaniem niż w ub.r. cieszyły się vany (15 tys. aut, -10,6%) i kombi vany (7,6 tys., -23,3%).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Polacy najczęściej kupują małe i średnie auta