Najpopularniejsza grupa samochodów osobowych na polskim rynku to grupa podstawowa. Jej udział w tegorocznej sprzedaży wynosi 81,1%, nieco mniej niż rok wcześniej (85,8%), informuje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Liderem w grupie podstawowej jest segment aut klasy niższej średniej, które zostały kupione w I kw. br. przez 27 887 klientów, co stanowi 35,3% krajowego rynku (+2,1% r/r). Marzec był pierwszym miesiącem roku, kiedy sprzedaż segmentu przekroczyła pułap 10 tys.szt.
Na trzecim miejscu znalazł się segment aut klasy średniej, których sprzedano niespełna 9 tys. Ponad 15%spadek na przestrzeni roku również osłabił pozycję segmentu (- 0,7%) do 11,3%.
Najbardziej dotkliwy spadek sprzedaży w tej grupie odnotowały samochody mini (4,3 tys.-40,1%), natomiast wzrost osiągnęła klasa wyższa (+11,3%) i auta luksusowe (+29%).
W coraz popularniejszej grupie aut terenowo-rekreacyjnych (7 711 nabywców, +26,7%r/r, udział w rynku 9,8%) wszystkie segmenty osiągnęły wzrost sprzedaży. Największe przyrosty wykazują auta małe (+51%); niewiele mniejsze - klasy niższej średniej (+33%) i wyższej (+32,6%).
Niemal 20% wzrostu sprzedaży w I kw.br. odnotowały vany. Wynik 4 635 sprzedanych aut zapewnia grupie 5,9% rynku. Najważniejszym segmentem są w grupie mini vany (66,3% udziału, ponad 3 tys. sprzedanych), a największe tempo wzrostu odnotowały micro vany (+49,1%, ponad 1 tys.).
Grupa kombi vanów stanowi 2,7% polskiego rynku (2 153 sprzedane auta, +3,4% w ciągu roku), a najmniejszą grupę stanowią pojazdy sportowo-rekreacyjne: 457 sztuk (-1,1%).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Polak ciągle najchętniej bierze kompakty