Co jedenasty Polak (9%) w wieku 18 lat i więcej planował na początku 2009 roku zakup auta osobowego dla siebie lub swojego gospodarstwa domowego, 6% respondentów deklarowało zamiar zakupu auta w okresie styczeń 2009 - styczeń 2010. Najczęściej planowany jest zakup auta używanego.
Z badania TNS OBOP wynika, że 6% ogółu dorosłych Polaków planowało dokonać zakupu samochodu w okresie styczeń 2009 - styczeń 2010. Pozostałe 3% planowało zakup w okresie późniejszym niż w ciągu 12 miesięcy, z czego większość deklarowała okres najwyżej 2 lat. Odsetek osób wyrażających zamiar zakupu auta w ciągu bieżącego roku jest taki sam, jak na początku 2008 r.
Planując zakup auta, zdecydowana większość Polaków myśli o pojeździe używanym (92% planujących zakup w 2009 r.); jedynie 6% chce wybrać auto fabrycznie nowe. Intencja zakupu nowego fabrycznie pojazdu nie uległa istotnym zmianom w stosunku do roku 2008 kiedy takie plany deklarowało 8% respondentów.
- TNS OBOP realizował badanie w okresie, kiedy do Polski napływały informacje o kryzysie gospodarczym w USA i w Europie Zachodniej oraz o pogarszającej sytuacji w kraju. Mimo to wyniki badania pokazują, że intencja zakupu samochodu wśród Polaków nie osłabła - taki sam odsetek mieszkańców planuje kupić samochód osobowy w 2009 r. co w ub.roku. Podobna jest też grupa planująca zakup auta fabrycznie nowego. Można przypuszczać, że samochód stał się dla Polaków dobrem na tyle użytecznym, że nawet w obiektywnie niesprzyjającej sytuacji makroekonomicznej, nie chcą odkładać na później swoich planów zakupowych - komentuje wyniki badania dr Magdalena Sawińska Lider Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Polak kupuje samochód